autor: Aleksander Kaczmarek
Xbox 360 i Call of Duty: Black Ops na szczycie lutowego zestawienia NPD Group
Po słabym styczniu, luty był naprawdę dobrym miesiącem dla amerykańskiego rynku gier wideo. Z danych NPD Group wynika, że łączne obroty sięgnęły 1,36 mld dolarów, co stanowi wynik o 3% lepszy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Kolejny raz listę najchętniej kupowanych gier za oceanem otwiera Call of Duty: Black Ops.
Po słabym styczniu, luty był naprawdę dobrym miesiącem dla amerykańskiego rynku gier wideo. Z danych NPD Group wynika, że łączne obroty sięgnęły 1,36 mld dolarów, co stanowi wynik o 3% lepszy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Kolejny raz listę najchętniej kupowanych gier za oceanem otwiera Call of Duty: Black Ops.
Powodów do narzekań na pewno nie mają sprzedawcy sprzętu i akcesoriów dla graczy. Sprzedaż konsol wzrosła o 10% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010, generując obroty na poziomie niemal 470 mln dolarów. Drugi miesiąc z rzędu największym powodzeniem wśród amerykańskich graczy cieszy się Xbox 360. Konsola Microsoftu sprzedała się w 535 tys. egzemplarzy, co stanowi wzrost aż o 27% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Niezłe wyniki zanotowała także Nintendo Wii, która w lutym znalazła za oceanem 454 tys. nabywców, czyli o 14% więcej niż przed rokiem. Dane o sprzedaży konsoli PlayStation 3 nie zostały ujawnione, jednak wiadomo, że platforma produkowana przez koncern Sony także zaliczyła wzrost.
Nieznacznie spadły za to obroty na rynku gier i oprogramowania. 5-procentowy regres w porównaniu z lutym 2010 roku (z 633,6 na 601,4 mln dolarów) tłumaczyć można brakiem dużych premier. Bulletstorm i Killzone 3 pojawiły się na sklepowych półkach dopiero pod koniec miesiąca, co pozwoliło im ulokować się odpowiednio na 7 i 8 miejscu zestawienia najchętniej kupowanych gier. Warto zwrócić uwagę, że dzieło studia People Can Fly nabyło prawie 280 tys. amerykańskich graczy.
Czwarty miesiąc z rzędu pierwsze miejsce w rankingu okupuje gra Call of Duty: Black Ops, która za oceanem rozeszła się już w nakładzie 13,7 mln egzemplarzy i tym samym zdobyła tam miano „najlepiej sprzedającej się gry w historii”. W pierwszej trójce najpopularniejszych tytułów lutego znalazły się również Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds oraz Just Dance.
Niestety, od pewnego czasu NPD Group nie udostępnia do publicznej wiadomości dokładnych danych o sprzedaży poszczególnych gier. Nie pozwala to ocenić, jak duża przepaść dzieli obecnie Call of Duty: Black Ops od reszty stawki, ani czy jest szansa na detronizację FPS-a Treyarchu w marcowym zestawieniu.
TOP 10 najlepiej sprzedających się gier lutego na amerykańskim rynku wg danych NPD Group.
- Call of Duty: Black Ops (PS3/360/Wii/DS/PC)
- Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds (PS3/360) – 790 tys. egzemplarzy wg Douga Creutza
- Just Dance (Wii) – ponad 554 tys. egzemplarzy wg Nintendo
- NBA 2K11 (PS3/360/Wii/PSP/PS2/PC)
- Dead Space 2 (PS3/360/PC)
- Zumba Fitness: Join the Party (PS3/360/Wii)
- Bulletstorm (PC/PS3/Xbox 360) – 279 tys. egzemplarzy wg Douga Creutza
- Killzone 3 (PS3)
- Michael Jackson: The Experience (Wii/DS/PSP)
- Mario Sports Mix (Wii)