autor: Marcin Kolasiński
X3: Reunion w fazie beta - testów
Twórcy gry X3: Reunion, czyli studio developerskie Egosoft, są na najlepszej drodze, aby wydać swój tytuł w planowanym terminie, czyli trzecim kwartale bieżącego roku kalendarzowego. Bowiem w/w produkt właśnie wkroczył w fazę beta – testów.
Twórcy gry X3: Reunion, czyli studio developerskie Egosoft, są na najlepszej drodze, aby wydać swój tytuł w planowanym terminie, czyli trzecim kwartale bieżącego roku kalendarzowego. Bowiem w/w produkt właśnie wkroczył w fazę beta – testów.
Dystrybutorem gry w naszym kraju została firma TopWare Interactive, która wprowadzi produkt na rynek w polskiej wersji językowej (nieznane są szczegóły lokalizacji), w grudniu bieżącego roku.
Omawiany tytuł to trzecia odsłona gwiezdnej, symulacyjnej sagi z dużym „X” w tytule, wyewoluowała poniekąd z nieukończonego dodatku do części drugiej, znanego pod tytułem X2 The Return. W pewnym momencie produkcji ilość zmian osiągnęła taką liczbę, że zespół Egosoftpodjął decyzję o przeniesieniu wszystkiego, co miał zaoferować addon, do trzeciej, równolegle opracowywanej gry.
Pierwszą rzeczą, która zwraca uwagę w X3 Reunion, to nowy engine w jaki wyposażono ten tytuł. Korzysta on ze wszystkich dobrodziejstw pakietu DirectX9 oraz nowoczesnych kart graficznych, wspierających technologię pixel shaders 2.0. Autorzy wymodelowali praktycznie od podstaw większość występujących w przestrzeni kosmicznej obiektów, począwszy od planet czy asteroid, a na elementach statków kosmicznych skończywszy. W związku z nowymi możliwościami, znacznemu powiększeniu uległ świat gry, zmieniła się także budowa i kształt poszczególnych sektorów. Mają bardzo różne kształty i wielkości (niektóre bardzo małe, inne zaś nawet 10 razy większe niż te jakie występowały w X2). Zerwano też ze schematem usytuowania bram do skoków w przestrzeni, tj. na północy, południu, wschodzie i zachodzie sektora - teraz znajdują się one w różnych miejscach.
Więcej informacji o grze znajdziecie w naszej Encyklopedii.