autor: Maciej Myrcha
Wyższy poziom doświadczenia w Fallout 3? Jeszcze nie teraz.
Wielkimi krokami zbliża się premiera piątego już dodatku do Fallout 3 zatytułowanego Mothership Zeta. Wielu graczy, szczególnie tych prowadzących w trakcie rozgrywki dość zaawansowane postaci, zadaje sobie pytanie czy 3 sierpnia, kiedy wspomniany dodatek zagości na rynku, ich bohaterowie staną się jeszcze mocniejsi – czy będą mogli przekroczyć 30 poziom doświadczenia.
Wielkimi krokami zbliża się premiera piątego już dodatku do Fallout 3 zatytułowanego Mothership Zeta. Wielu graczy, szczególnie tych prowadzących w trakcie rozgrywki dość zaawansowane postaci, zadaje sobie pytanie, czy 3 sierpnia, kiedy wspomniany dodatek zagości na rynku, ich bohaterowie staną się jeszcze mocniejsi – czy będą mogli przekroczyć 30 poziom doświadczenia (maksimum wprowadzone w Broken Steel). Niestety, okazuje się, że to nie nastąpi, a przynajmniej na razie.
Jak powiedział producent gry, Jeff Gardiner, w rozmowie z redaktorami serwisu MTV Multiplayer, Bethesda Softworks na razie nie ma w planach zwiększania maksymalnego poziomu doświadczenia postaci w Fallout 3. „Wiem, iż z zewnątrz taki ruch wygląda niezwykle prosto, jednak zrobienie tego [podwyższenie poziomu doświadczenia] może spowodować zakłócenie równowagi rozgrywki na wiele różnych sposobów” - powiedział Jeff. Rozwijając wypowiedź, stwierdził, iż Fallout 3 od początku projektowany był w ten sposób, aby można było przejść go kilka(naście) razy różnymi postaciami, jeśli więc gracze chcą kontynuować zabawę powinni zacząć ją od początku innym bohaterem. Na zakończenie dodał: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, iż Fallout 3 przypadł do gustu tak wielu graczom i jestem przekonany, że w przyszłości zajmiemy się ich postulatami odnośnie rozgrywki” . Innymi słowy wygląda na to, że sprawa m.in. większego poziomu doświadczenia nie jest definitywnie zamknięta, aczkolwiek obecnie musimy zadowolić się tym, co mamy.