Wysyp informacji o przeglądarkowym MMORPG Game of Thrones
Jakiś czas temu zapowiedziano przeglądarkowe MMORPG oparte na motywach książkowej serii Pieśń Lodu i Ognia i serialu telewizyjnego Gra o Tron. Na GDC 2012 twórcy tego projektu wreszcie ujawnili pierwsze konkretne informacje na jego temat.
Na początku miesiąca firma Bigpoint zapowiedziała przeglądarkowe MMORPG oparte na motywach stworzonej przez George’a R. R. Martina serii powieściowej Pieśń Lodu i Ognia. Wtedy twórcy poskąpili nam informacji i zaprezentowali jedynie kilka pierwszych screenów. Na szczęście autorzy gościli na tegorocznym Game Developers Conference i dzięki temu otrzymaliśmy wreszcie sporo konkretów.
Akcja osadzona zostanie mniej więcej w tym samym czasie co pierwszy tom książkowej serii. Świat gry obejmie większość kontynentu Westeros - od Muru na północy aż do Królewskiej Przystani na południu. Fabuła skoncentruje się na konflikcie pomiędzy rodami Lannister, Baretheon i Stark. Celem każdej z tych frakcji będzie obsadzenie stanowiska namiestnika Króla własnym człowiekiem. Co ciekawe, tworząc postać nie przyłączymy się do żadnej z tych grup. Zamiast tego wcielimy się w członka pomniejszej rodziny i sami zadecydujemy, którą stronę konfliktu wesprzeć. Taki system pozwoli na zmianę stronnictwa w dowolnym momencie gry, dzięki czemu sytuacja polityczna wirtualnego świata ulegać będzie dynamicznym zmianom.
Gdy jedna z frakcji przejmie stanowisko namiestnika wspierające ją grupy graczy przez pewien czas będą się mogły cieszyć specjalnymi bonusami. Utrzymanie zdobytej pozycji nie będzie jednak łatwe, ponieważ na tych u władzy czyhać będą zawistni rywale. Cała gra zaprojektowana została głównie pod kątem trybu PvP i akcję napędzać mają przede wszystkim starcia z innymi ludźmi. Osoby preferujące walkę ze sztuczną inteligencją będą mogły wyruszyć na kilka przygód, ale nie ma co liczyć na zbytnie rozbudowanie tej opcji.
Poza standardowymi starciami w świecie gry i na specjalnych arenach udostępniony zostanie system potyczek, w ramach których konieczne ma być wykonywanie określonych zadań. Przykładowo, jedna grupa będzie atakować podróżujące wozy z zaopatrzeniem, podczas gdy druga postara się je obronić. W późniejszych stadiach rozgrywki nie zabraknie też olbrzymich bitew i oblężeń. Podbicie twierdzy zapewni dostęp do dodatkowych zapasów i surowców oraz umożliwi ściąganie podatków z mieszkańców. Ponadto, tylko posiadacze grodów będą mogli wziąć udział w głosowaniu, które wyłoni nowego namiestnika.
System walki ma być w dużym stopni zręcznościowym. Poruszać się będziemy za pomocą klawiszy WASD, a do naszej dyspozycji oddane zostaną trzy podstawowe typu ataków o różnej sile. Autorzy nie przewidują wprowadzenia klas postaci. Zamiast tego każdy swobodnie zdecyduje jakie umiejętności są mu najbardziej potrzebne. Pojawi się też opcja ulepszania własnego oręża.
Gra ma zadebiutować pod koniec roku. Oficjalny start poprzedzą zakrojone na szeroką skalę beta testy.