Wystarczyło 11 dni, aby Marvel's Spider-Man 2 znalazł 5 milionów nabywców, Sony ma wielki hit
Miliony graczy spragnionych nowych przygód Petera Parkera i Milesa Moralesa ochoczo udało się do sklepów, aby zakupić swój egzemplarz Marvel’s Spider-Man 2 na PlayStation 5.
O tym, że Marvel’s Spider-Man 2 będzie hitem, wiadomo było jeszcze przed premierą gry. Najświeższe dane na temat sprzedaży najnowszej odsłony przygód Petera Parkera i Milesa Moralesa tylko to potwierdzają.
W opublikowanym przez Sony Interactive Entertainment raporcie finansowym za drugi kwartał 2023 roku fiskalnego (zakończony 30 września) czytamy, że wystarczyło zaledwie 11 dni, aby Marvel’s Spider-Man 2 sprzedał się w 5 milionach egzemplarzy. Przypominamy, że w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery grę nabyło 2,5 mln osób.
Tak duża premiera musiała mieć spory wpływ na ogólną sprzedaż konsoli PlayStation 5. Według raportu w kwartale zakończonym 30 września znalazła ona 4,9 mln nowych właścicieli. Możemy być pewni, że przynajmniej część z nich zakupiła sprzęt z myślą o zagraniu w przygody Petera Parkera i Milesa Moralesa. Jest to wynik o 1,6 mln większy niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Sony odnotowało 29-procentowy spadek zysku operacyjnego w drugim kwartale. Japoński gigant ucierpiał z powodu problemów w branży chipów, a także niższych zarobków w działach związanych z usługami finansowymi oraz rozrywką. W efekcie korporacja zanotowała 263 miliardy jenów (1,74 miliarda dolarów) zysku, zamiast planowanych 306 mld jenów. Z kolei przychód w drugim kwartale wyniósł 6,31 mld dolarów, co stanowi wzrost o 23,6% względem poprzedniego roku.
Wracając jednak do Spier-Mana 2 – tytuł nie zdołał pobić wyniku God of War: Ragnarok, które w tym samym czasie rozeszło się w nakładzie 5,1 mln egzemplarzy. Na korzyść „dwójki” przemawia jednak fakt, że przygody Kratosa i Atreusa zostały wydane zarówno na PS5, jak i PS4.
Jak najnowsze dzieło studia Insomniac Games wypada na tle innych produkcji z katalogu Sony? Przykładowo: oryginalny Spider-Man w 3 dni osiągnął wynik 3,3 mln sprzedanych kopi, a po Ghost of Tsushima w 3 dni sięgnęło 2,4 mln graczy. 4 mln nabywców w tym samym czasie zdołało uzbierać The Last of Us II.
Widząc, jakie wyniki osiąga Marvel’s Spider-Man 2, nie dziwi, że Insomniac Games nie chce porzucać uniwersum Człowieka-Pająka. Warto wspomnieć, że jakiś czas temu starszy reżyser narracji w „dwójce” zdradził, że spin-offu może doczekać się postać Venoma. Wszystko jednak będzie zależało od „reakcji fanów”.
- Marvel’s Spider-Man 2 – oficjalna strona
- Marvel’s Spider-Man 2 – recenzja
- Marvel’s Spider-Man 2 – poradnik