Wyspy cheaterów w Fall Guys - historia walki z oszustami
Twórcy Fall Guys zdradzili, że przez pewien czas w sekrecie zsyłali oszukujących graczy na wyspy cheaterów, gdzie oszuści męczyli się w towarzystwie sobie podobnych użytkowników, zamiast zatruwać życie reszcie społeczności.
Wielki sukces Fall Guys: Ultimate Knockout to jedna z największych niespodzianek tego roku. Niestety, produkcja studia Mediatonic, tak jak każda popularna gra sieciowa, ma problem z cheaterami. Twórcy zareagowali na niego w nietypowy sposób – izolując niegrzecznych graczy na odrębnych wyspach.
Na premierę autorzy przygotowali własny system wykrywający oszustwa. Początkowo wstrzymano się z banami, gdyż deweloperzy chcieli uzbierać wystarczająco dużo danych, aby móc precyzyjnie wskazywać graczy zasługujących na karę. Gdy uzyskali potrzebne informacje, po cichu uruchomili tzw. wyspy cheaterów, czyli specjalne mapy, na które trafiali tylko oszuści.
Osoby tam zsyłane nie były tego świadome. Początkowo populacje na tych mapach były zbyt małe, aby rozegrać normalne mecze, więc postacie oszustów jedynie spadały bez końca na niekończącym się ekranie ładowania, co kierujący nimi gracze uznawali najczęściej za błędy techniczne. Jeśli więc widzieliście kiedyś kogoś narzekającego na taki problem, to najpewniej był on cheaterem, który nie zdawał sobie sprawy, że został złapany na gorącym uczynku.
To rozwiązanie było skuteczne, ale szybko pojawiły się problemy. Niektórzy oszuści podejrzewali, że zostali wykryci i zaczęli wymyślać sposoby na obejście kar. Odkryli, że dołączenie do drużyny uczciwych użytkowników umożliwiało ucieczkę z wysp cheaterów, podobnie jak zagranie na innym koncie, dzięki funkcji dzielenia się grą. Te furtki zostały zamknięte patchami.
Po pewnym czasie liczba oszustów zrobiła się na tyle duża, że możliwe stało się rozgrywanie pełnych meczów na wyspach cheaterów. Takie rywalizacje były przezabawne, choć raczej tylko dla widzów, a nie biorących w nich udział użytkowników.
Ever played a round of Fall Mountain where all the players are cheating? from r/FallGuysGame
System działał jak powinien, a oszuści byli izolowani od reszty społeczności. Twórcy nie przewidzieli jednak innego problemu. Do sieci zaczęły trafiać filmiki, które pokazywały najprawdopodobniej rywalizację na tego typu serwerach. Problem w tym, że tylko na podstawie wideo deweloperzy nie byli w stanie precyzyjnie stwierdzić, czy są to naprawdę gameplaye z wysp cheaterów. Zwykli gracze nie mieli pojęcia, że takie materiały pochodzą od oszustów, więc szkodziło to renomie gry, gdyż tworzyło wrażenie, że jest niedopracowana pod względem technicznym. W rezultacie zmieniono podejście – wyspy cheaterów zostały zamknięte i obecnie niegrzeczni gracze otrzymują tradycyjne bany.
Warto dodać, że sytuacja z oszustwami powinna wkrótce ulec dużemu polepszeniu. Zespół Mediatonic ogłosił niedawno, że w ciągu kilku tygodni zaimplementuje system anty-cheaterski autorstwa studia Epic Games - ten sam, który wykorzystywany jest w Fortnite.
Przypominamy, że Fall Guys: Ultimate Knockout zadebiutowało 4 sierpnia tego roku na pecetach oraz konsoli PlayStation 4. Gra okazała się gigantycznym sukcesem. Na samym Steamie sprzedano już ponad 7 mln egzemplarzy. Jest to również najczęściej pobierana produkcja wszech czasów w usłudze PlayStation Plus.