Hit 2020 roku dogorywa, społeczność gry bije na alarm i prosi o zmiany
Darmowe Fall Guys, które nie tak dawno biło rekordy popularności, obecnie przeżywa kryzys. Gracze, chcąc działać, proponują swoje zmiany w grze, a Twitter został zalany postami oznaczonymi #savefallguys.
Pozycja, która nie tak dawno odnosiła (znów) spore sukcesy za sprawą przejścia na model free-to-play, dziś zdaniem graczy jest w poważnych tarapatach. Stan Fall Guys według wielu osób zostawia wiele do życzenia, a sama gra potrzebuje ratunku przed rychłą śmiercią, która grozi jej, jeśli nic się nie zmieni.
#savefallguys
Ten hasztag ostatnimi czasy zdobywa sporą popularność na Twitterze. Gracze wyrażają w swoich wpisach niezadowolenie z obecnego stanu gry.
Zdaniem entuzjastów Fall Guys jeden z głównych problemów stanowi system matchmakingu, który nastawiony jest na ostrą rywalizację, a uczestnicy meczu często są źle dobierani w ramach jednej rozgrywki; posiadacze rangi 22 (Crown Rank) czasem muszą się mierzyć z graczami o niemal dwukrotnie wyższym poziomie umiejętności.
Rozwiązaniem, które często przewija się w propozycjach fanów, jest znany z wielu innych gier sieciowych podział na tryb rankingowy, gdzie można grać o poważną stawkę, oraz „casualowy”, w którym rywalizacja jest nieco mniej zacięta, a nowicjusze mają miejsce do szlifowania swoich umiejętności.
Drożyzna i nuda
Na matchmakingu lista zarzutów jednak się nie kończy. Pośród rzeczy do poprawy często wymieniane są również brak zróżnicowania w ramach poszczególnych rund w trakcie meczu.
Dodatkowo wiele do życzenia pozostawia sklep, gdzie można wykupować Season Passy oraz elementy kosmetyczne za growe waluty. Tak, waluty, ponieważ w Fall Guys istnieją dwa ich typy: Kudosy oraz Show-Bucksy. Te pierwsze można otrzymać za kończenie różnych wyzwań bądź podczas wydarzeń, jednak liczba przedmiotów, jakie da się dostać za Kudosy, jest ograniczona.
Resztę zdobywa się za wyżej wymienione Show-Bucksy, kupowane za prawdziwe pieniądze, co również nie podoba się graczom – chcą obniżenia cen, zarówno waluty, jak i przedmiotów, które da się kupić za Kudosy.
Do listy skarg i zażaleń można dopisać nudne specjalne eventy, dużo błędów, a także brak kontaktu między studiem Mediatonic (deweloperem) a społecznością gry.
W związku z tym #savefallguys zatacza coraz szersze kręgi w social mediach; pozostaje czekać na reakcję twórców.
- Fall Guys – strona oficjalna
- Takie mikropłatności to lekkie przegięcie. Twórcy wprowadzili free-to-play i zawiedli graczy