Wypowiedzi Feargusa Urquharta na temat Fallout 3
Na łamach serwisu GameSpot, pojawiła się pierwsza część dużego wywiadu z Feargusem Urquhartem, aktualnym szefem Obsidian Entertainment, a do niedawna głównodowodzącym Black Isle Studios. Biorąc pod uwagę wkład, jaki ten jegomość wniósł do serii Fallout, było oczywiste, że spora część pytań w rzeczonym wywiadzie, dotyczyć będzie trzeciej odsłony gry, która w ostatnim czasie została anulowana z wielkim hukiem.
Na łamach serwisu GameSpot, pojawiła się pierwsza część dużego wywiadu z Feargusem Urquhartem, aktualnym szefem Obsidian Entertainment, a do niedawna głównodowodzącym Black Isle Studios. Biorąc pod uwagę wkład, jaki ten jegomość wniósł do serii Fallout, było oczywiste, że spora część pytań w rzeczonym wywiadzie, dotyczyć będzie trzeciej odsłony gry, która w ostatnim czasie została anulowana z wielkim hukiem.
A więc, w telegraficznym skrócie:
Feargus przypuszcza, że głównym powodem dla którego firma Interplay zwolniła pracowników Black Isle Studios, była chęć maksymalnego skupienia się nad grami Fallout: Brotherhood of Steel i Exalted, które jak wiemy, przeznaczone są tylko i wyłącznie na konsole. Zespół, przygotowujący Fallout 3 z myślą o komputerach PC, okazał się po prostu zbędny. Urquhart podejrzewa również, że Interplay mógłby chcieć sprzedać licencję Fallout innemu wydawcy i w krótkim czasie zarobić sporo pieniędzy. Wg szefa Obsidian Entertainment, najsilniejszy w całej sprawie jest jednak wątek konsolowy i tutaj należałoby szukać głównych przyczyn upadku Black Isle Studios. Feargus podkreśla, że od dawna Interplay skłaniał się ku temu rynkowi, a ostatnie wydarzenia są na to najlepszym dowodem.
Urquhart odrzuca możliwość zatrudnienia zwolnionych pracowników Black Isle Studios, tłumacząc się brakiem wakatów. Feargus wątpi też, czy jego firma byłaby w stanie odkupić od Interplay licencję na wydanie gier z serii Fallout, ale gdyby jakiś wydawca zaoferował mu zrobienie trzeciej części, z pewnością przyjąłby ofertę, tym bardziej, że aż siedemnastu spośród dwudziestu członków Obsidian Entertainment, to ludzie wywodzący się z Black Isle.
Feargus Urquhart wypowiada się także na temat screenshotów, które obiegły niedawno świat, a zwłaszcza jednego, przedstawiającego wnętrze schronu (The Vault – obrazek powyżej). Nasz bohater twierdzi, że tło pochodzi jeszcze z 2002 roku, kiedy to on był pracownikiem Black Isle Studios... Mimo wszystko, jest pełen podziwu dla pracy, jaka została wykonana i twierdzi, że Fallout 3 zapowiadał się naprawdę wyśmienicie i mógł być wspaniałym następcą kultowych, dwóch poprzednich gier z serii.
Cały wywiad możecie znaleźć w tym miejscu.