Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2011, 09:55

autor: Marcin Skierski

Wyniki sprzedaży gier firmy Electronic Arts w Polsce. Bardzo dobry start FIFA 12

Firma Electronic Arts Polska przedstawiła wyniki sprzedaży wydawanych przez siebie gier w Polsce. Stosowne informacje zostały przedstawione na konferencji zorganizowanej w trakcie imprezy Graj z EA.

5 października w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się impreza Graj z EA, na której można było zobaczyć kilka nadchodzących gier wydawanych przez firmę Electronic Arts Polska. Dystrybutor podzielił się także danymi na temat sprzedaży niektórych produkcji w naszym kraju.

Na miejscu prezentowano grywalne wersje takich tytułów jak FIFA 12, Need for Speed: The Run, Battlefield 3, czy The Sims 3: Zwierzaki. Na imprezie pojawiło się ponad 200 osób, a wśród nich można było wypatrzeć m.in. Wojtka „Łozo” Łozowskiego (lidera zespołu Afromental), który rozegrał mecz w FIFA 12 z jednym z gości. Spotkanie na żywo komentował Dariusz Szpakowski, który od kilku lat bierze udział w nagraniach do polskich wersji gier z tej serii.

Ciekawe informacje przyniosła konferencja prasowa prowadzona przez Jarosława Kędziora, szefa firmy Electronic Arts Polska. Dowiedzieliśmy się między innymi, że do dystrybutora należy 34% rodzimego rynku – w 2010 roku sprzedano np. 1,7 miliona egzemplarzy gier. Do tego wyniku najbardziej przyczyniły się trzy największe marki, czyli FIFA, The Sims oraz Need for Speed.

Dużym sukcesem była premiera produkcji FIFA 12. W trzy dni od debiutu rozeszło się 40 tysięcy sztuk tego tytułu, z czego 17 tysięcy zakupili posiadacze PlayStation 3. Firma przewiduje, że FIFA 12 jako pierwsza gra od Electronic Arts Polska, przekroczy magiczną barierę 100 tysięcy egzemplarzy na tej konsoli. Dla porównania, FIFA 11 do tej pory trafiła do 220 tysięcy domów graczy na wszystkich platformach, a w 2010 roku była to „druga rozrywkowa marka w Polsce, zaraz po Shreku”.

Wyniki sprzedaży gier firmy Electronic Arts w Polsce. Bardzo dobry start FIFA 12 - ilustracja #1

Od lat dużą popularnością w naszym kraju cieszy się cykl wyścigowy Need for Speed, czego dowodem jest ponad milion sprzedanych egzemplarzy gier z tej serii. W grudniu 2010 roku drugą produkcją najchętniej kupowaną na Gwiazdkę był Need for Speed: Hot Pursuit. Nic dziwnego zatem, że oczekiwania wobec nadchodzącej odsłony są ogromne.

Dowiedzieliśmy się także, że Battlefield: Bad Company 2 zakupiło w Polsce 140 tysięcy graczy, co dobrze wróży trzeciej części. Potwierdza to zresztą rekordowa liczba zamówień przedpremierowych na ten tytuł. Niemałe oczekiwania stawiane są też w stosunku do dodatku The Sims 3: Zwierzaki, który ma znaleźć 100 tysięcy nabywców.

Wyniki sprzedaży gier firmy Electronic Arts w Polsce. Bardzo dobry start FIFA 12 - ilustracja #2

Jarosław Kędzior twierdzi, że ostatnie miesiące tego roku będą niezwykle atrakcyjne dla graczy: „Tysiące fanów w Polsce już grają w FIFA 12, a kolejne setki tysięcy graczy niecierpliwie wyczekują następnych wielkich premier: Battlefield 3, Need for Speed The Run, The Sims 3 Zwierzaki oraz Star Wars The Old Republic. Przed nami 10 fascynujących tygodni. To będzie świetna jesień i świetne święta dla wszystkich, którzy kochają fajne gry”.

Firma Electronic Arts Polska przewiduje, że do końca roku w Polsce sprzeda się jeszcze 2 miliony gier, z czego 700 tysięcy egzemplarzy ma być sygnowanych logiem EA. Najbliższe miesiące pokażą, na ile te szacunki są uzasadnione. Nie da się jednak ukryć, że portfolio rodzimego dystrybutora jest niezwykle mocne i z pewnością wiele osób będzie nim zainteresowanych.

Wyniki sprzedaży gier firmy Electronic Arts w Polsce. Bardzo dobry start FIFA 12 - ilustracja #3
Wyniki sprzedaży gier firmy Electronic Arts w Polsce. Bardzo dobry start FIFA 12 - ilustracja #4
Wyniki sprzedaży gier firmy Electronic Arts w Polsce. Bardzo dobry start FIFA 12 - ilustracja #5