autor: Kamil Ostrowski
Wyniki finansowe EA za pierwszy kwartał 2013 roku fiskalnego - wszystko idzie zgodnie z planem
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy dotyczący wyników finansowych w pierwszym kwartale 2012 roku fiskalnego. Mimo zanotowania wysokich strat wydawca trzyma się bardzo dobrze.
Firma Electronic Arts opublikowała raport dotyczący swoich wyników finansowych z pierwszego kwartału 2013 roku fiskalnego, czyli okresu kwiecień-czerwiec 2012 roku. Jednemu z największych wydawców udało się prawie w 100% wstrzelić w przewidywania własnych analityków.
EA w pierwszym kwartale 2013 roku fiskalnego udało się wypracować 491 milionów dolarów przychodu (z czego az 324 miliony dolarów z cyfrowej dystrybucji), podczas gdy prognozy mówiły o pół miliarda dolarów. W związku z niemal idealnym wpasowaniem się w plan, firmie nie straszne jest 130 milionów dolarów straty i ogłasza akcję skupowania własnych udziałów na giełdzie papierów wartościowych. Electronic Arts na ten cel planuje przeznaczyć pół miliarda dolarów. Ken Barker, tymczasowy dyrektor ds. finansów twierdzi, że „jest to demonstracja naszej wiary w przyszłość EA”.
Origin, mimo narzekań klientów, dynamicznie się rozwija. W tej chwili platforma cyfrowej dytrybucji, stworzona przez EA, ma już 21 milionów zarejestrowanych użytkowników (w tym 9 milionów kont na urządzeniach mobilnych). Firma podpisała umowy z 57 niezależnymi deweloperami. Electronic Arts jest także zadowolone z usługi Battlefield 3 Premium, która obecnie ma 1,3 miliona subskrynentów.
Firma nie wypowiedziała się w raporcie na temat kulisów przejścia Star Wars: The Old Republic na model free-to-play. Wciąż nie znamy skali budżetowej zapaści, która zmusiła wydawcę i twórców do zmiany formuły finansowania. Wiemy jedynie, że liczba subskrypcji spadła poniżej miliona, wciąż jednak wynosi ponad 500 tysięcy. Dla kontrastu, nadspodziewanie dobrze – zważywszy na okres, jaki upłynął od premiery - prezentuje się sprzedaż FIFA 12 i Battlefield 3. Tytuły te sprzedały się w ciągu trzech miesięcy w ponad 2 milionach egzemplarzy.
Coraz większe znaczenie dla EA ma rynek smartfonów i tabletów. Firma zanotowała w pierwszym kwartale 2013 roku fiskalnego wzrost dochodów z sektora urządzeń mobilnych o 37%, w stosunku do analogicznego okresu w roku 2012.
Jak możemy przeczytać w raporcie, wydawca odnotowuje stały postęp, jeżeli chodzi o realizowanie swojego priorytetowego celu – zostania czołową firmą w segmencie rozrywki cyfrowej. EA planuje, we współpracy z firmą Nexon, wydanie w Korei Południowej FIFA Online 3 jeszcze w tym roku. FIFA World Class Soccer i FIFA Online 2 wygenerowały w ubiegłym kwartale 25 milionów dolarów na terenie samej Azji. Natomiast FIFA Ultimate Team może się pochwalić 30 milionami dolarów przychodu.
- Raport dotyczący wyników finansowych na okres kwiecień-czerwiec 2012 roku
- Oficjalna strona Electronic Arts