Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2010, 09:15

autor: Adrian Werner

Wyniki Electronic Arts - 8 milionów FIFA 11 oraz 6 milionów Bad Company 2

W ciągu ostatnich kilku dni wiele firm z branży gier ujawniło swoje najnowsze wyniki finansowe. Teraz dołączyło do nich Electronic Arts, które poradziło sobie znacznie lepiej niż przewidywali to analitycy.

W ciągu ostatnich kilku dni wiele firm z branży gier ujawniło swoje najnowsze wyniki finansowe. Teraz dołączyło do nich Electronic Arts, które poradziło sobie znacznie lepiej niż przewidywali to analitycy.

Wyniki Electronic Arts - 8 milionów FIFA 11 oraz 6 milionów Bad Company 2 - ilustracja #1

Za kwartał fiskalny zakończony 30 września Electronic Arts wykazało 201 mln dolarów strat. Jest to wyraźna poprawa w porównaniu do 391 mln dolarów strat w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Przychody wyniosły 884 mln dolarów, co stanowi spadek o 23% w porównaniu z rokiem 2009, ale warto dodać, że analitycy spodziewali się znacznie gorszych wyników.Jeśli chodzi o podział według platform to przedstawiał on się następująco:

Platforma:

Udział w całości sprzedanych przez EA gier:

PlayStation 3

34%

Xbox 360

30%

PC

9%

Wii i telefony komórkowe

6%

PlayStation 2

3%

PSP

2%

NDS

1%

Sprzedaż gier zwiększyła się o 7% w przypadku PlayStation 3 oraz 1% jeśli chodzi o Xboksa 360. PC zanotowało wzrost o 9%, a platformy mobilne (w tym NDS oraz PSP) o 20%. Fatalnie poradziły sobie niestety tytuły na Wii, których zakupiono o 82% mniej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. O 30% zwiększyła się natomiast sprzedaż za pośrednictwem dystrybucji elektronicznej. Według Electronic Arts ta metoda odpowiada już za 30% sprzedaży całej branży.

Wyniki Electronic Arts - 8 milionów FIFA 11 oraz 6 milionów Bad Company 2 - ilustracja #2

FIFA 11 zgodnie z oczekiwaniami okazała się wielkim przebojem.

John Riccitiello (prezes Electronic Arts) stwierdził że był to dobry kwartał, ponieważ firma poradziła sobie wyraźne lepiej niż to prognozowano. Jako źródło sukcesu wymienił zarówno gigantyczne przeboje pokroju FIFA 11, jak i małe innowacyjne tytuły takie jak przeznaczone na iPada The Sims 3 Ambitions oraz Madden NFL 11.

Obecnie EA jest największym wydawcą gier na Xboksa 360 oraz PlayStation 3 i produkcje z logo tej firmy stanowią 25% wszystkich sprzedawanych na te platformy tytułów, co stanowi wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu do analogicznego kwartału w roku ubiegłym. Electronic Arts twierdzi ponadto, że jest również największym wydawcą gier pecetowych, choć warto tutaj dodać, że jako kryterium przyjęto tu 27% udział w sprzedaży pudełkowej. Jest to o tyle istotne, że tym sposobem uniknięto wliczania zysków jakie Activision Blizzard osiąga z opłacanych abonamentów World of Warcraft. Szefowie EA pochwalili się ponadto, że w ubiegłym kwartale wśród dwudziestu najlepiej sprzedających się gier na rynkach zachodnich aż sześć stanowiły gry wydane przez ich firmę. Konkretnie chodzi tu o FIFA 11, Madden NFL 11, NCAA Football 11, NHL 11, Battlefield: Bad Company 2 oraz FIFA 10.

Wyniki Electronic Arts - 8 milionów FIFA 11 oraz 6 milionów Bad Company 2 - ilustracja #3

Dzięki Battlefield: Bad Company 2 cykl szybko dołączył do najcenniejszych marek Electronic Arts.

W minionym kwartale FIFA 11 była najlepiej sprzedającą się grą na rynku Europejskim. Do dnia dzisiejszego zakupiło ją ponad 8 milionów graczy, co umożliwiło całej serii przekroczenie magicznej bariery 100 mln sprzedanych egzemplarzy.

Wielkim przebojem okazało się ponadto Battlefield: Bad Company 2, które do dnia dzisiejszego znalazło już 6 mln nabywców. Jak dotąd bardzo dobrze radzi sobie również najnowsze wcielenie Medal of Honor. W ciągu dwóch pierwszych tygodni po premierze udało się sprzedaż 2 mln egzemplarzy tej gry. Niestety, Electronic Arts miało złe wieści dla ludzi czekających na NBA Elite 11. Wydawca ogłosił, że gra została skasowana. Ujawniono też, że przyszłe odsłony serii będą tworzone przez zespół EA Tiburon, dotychczas znany głównie z cyklu Madden.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej