autor: Michał Jodłowski
Wyniki Blizzarda - dystrybucja cyfrowa głównym źródłem przychodu
Firma Activision Blizzard opublikowała sprawozdanie finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. Wyjątkowo duża część przychodu korporacji została uzyskana dzięki dystrybucji cyfrowej. Ponadto ogólne wyniki okazały się lepsze od tych, których początkowo się spodziewano.
Firma Activision Blizzard opublikowała wczoraj sprawozdanie finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. Raport zaskakuje między innymi faktem, że według ogólnie przyjętych amerykańskich zasad rachunkowości, GAAP [ang. Generally Accepted Accounting Principles], przychód z dystrybucji cyfrowej wyniósł 49% ogólnego przychodu korporacji w wysokości 970 milionów dolarów netto (w roku poprzednim było to 1,05 miliarda), natomiast niestandardowe metody obliczania, non-GAAP, wskazują, że było to aż 73% przychodu w wysokości 658 milionów dolarów netto (o 50 milionów więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego), co jest absolutnym rekordem. Bobby Kotick, dyrektor generalny firmy Activision Blizzard, za źródło lepszych niż oczekiwane wyników podał sprzedaż gier World of Warcraft, Hearthstone: Heroes of Warcraft, Diablo III: Reaper of Souls, a także Call of Duty.
W ciągu najbliższych kilku miesięcy mają ukazać się kolejne tytuły, które mogą zapewnić firmie Activision Blizzard znaczne zastrzyki gotówki, a mianowicie World of Wacraft: Warlords of Draenor (ponad 1,5 miliona zachodnich subskrybentów złożyło przedpremierowe zamówienie), Call of Duty: Advanced Warfare, Skylanders Trap Team, a także Destiny. Z tym ostatnim tytułem wiązane są szczególne nadzieje, gdyż korporacja spodziewa się osiągnięcia, że będzie to największa premiera nowej marki w historii branży gier wideo.
Według standardów GAAP, zysk netto za drugi kwartał bieżącego roku wyniósł 204 miliony dolarów, co jest wynikiem gorszym o około 37% względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Firma spodziewa się jednak wzrostu przychodu za rok kalendarzowy 2014 z 4,22 miliarda dolarów do 4,24 miliarda dolarów. Jak widać, Activision Blizzard jest zadowolone ze swoich najnowszych wyników finansowych.
Na koniec pozostaje kilka szczególnie interesujących wydarzeń z omawianego okresu. Jak dzisiaj informowaliśmy, Diablo III rozeszło się w ilości 20 milionów sztuk, natomiast World of Warcraft straciło około 800 tysięcy subskrybentów (w tej chwili jest to około 6,8 miliona grających), o czym również pisaliśmy. Interesujący jest także fakt, że Diablo III ukaże się na rynku chińskim dzięki współpracy firm Blizzard Entertainment i NetEase Inc., zawiązanej 15 lipca.