autor: Szymon Liebert
Wymagania sprzętowe Risen opublikowane
Studio Piranha Bytes, odpowiedzialne za dwie pierwsze części świetnej serii Gothic, opublikowało wymagania sprzętowe swojego nowego projektu. Żeby zagrać w grę Risen, będącą właściwie duchową następczynią poprzednich tytułów dewelopera, potrzebny będzie mocny, chociaż nie oszałamiający sprzęt. Autorzy przedstawili zarówno konfigurację minimalną, jak i rekomendowaną.
Studio Piranha Bytes, odpowiedzialne za dwie pierwsze części świetnej serii Gothic, opublikowało wymagania sprzętowe swojego nowego projektu. Żeby zagrać w grę Risen, będącą właściwie duchową następczynią poprzednich tytułów dewelopera, potrzebny będzie mocny, chociaż nie oszałamiający sprzęt. Autorzy przedstawili zarówno konfigurację minimalną, jak i rekomendowaną.
Poniższe listy nie powinny być zanadto niepokojące – gra wymaga solidnego komputera, chociaż powinna uruchomić się także na nieco słabszych maszynach. Oczywiście trudno powiedzieć, na ile podane konfiguracje będą oferowały płynną zabawę w poszczególnych ustawieniach. Wystarczy przypomnieć sobie potężne zapotrzebowanie sprzętowe Gothica 3, które zabiło niejednego peceta.
Wymagana (minimalna) konfiguracja sprzętowa:
- Procesor: 2.0 GHz
- Pamięć operacyjna: 1 GB
- Karta grafiki: GeForce 7900 lub ATI 1800 (DirectX 9.1, Pixel Shader 3.0, 256 MB)
- Dysk twardy: około 2,5 GB
- System operacyjny: Windows XP
Rekomendowana konfiguracja sprzętowa:
- Procesor: Dual Core 3.0 GHz
- Pamięć operacyjna: 2 GB
- Karta grafiki: GeForce 8800 lub Radeon HD 2900 (DirectX 9.1, Pixel Shader 3.0, 512 MB)
- Dysk twardy: około 2.5 GB
- System operacyjny: Windows XP/Vista
Wydawcą gry jest Deep Silver, który potwierdził niedawno datę premiery (2 października). U nas na pecetach pojawi się ona w polskiej wersji kinowej, co wywołało sprzeciw fanów, którzy oczekiwali pełnej lokalizacji, jaką otrzymaliśmy w przypadku serii Gothic. Wiemy też, że nie ma planów odnośnie polskiej wersji na Xboksa 360 (napisał o tym przedstawiciel Cenegi na forum).
Risen zapowiada się na kolejny klimatyczny tytuł RPG od niemieckiego producenta. Wcześniej zakończył on współpracę z wydawcą JoWooD i tym samym pożegnał się ze swoją popularną serią. Piranha Bytes zdążyła opracować trzy odsłony Gothica. Ostatni epizod historii, wypuszczony w październiku 2006 roku, zawierał dużo błędów. Czy twórcom uda się uniknąć tego w nowej grze?