autor: Michał Kułakowski
Współtwórca serii Doom i Quake dołącza do firmy portującej Wiedźmina 3 na Switcha
Tim Willits, weteran branży pracujący od 1995 roku dla id Software, w którym jako dyrektor i projektant współtworzył serie Doom oraz Quake, dołącza do zespołu deweloperskiego Saber Interactive, odpowiadającego za port Wiedźmina 3 na konsolę Nintendo Switch. W nowym miejscu Willits zajmie stanowisko dyrektora kreatywnego.
Zespół z amerykańskiego studia Saber Interactive, który znany jest dzięki serii NBA Playgrounds, grze World War Z, a także licznym portom i remasterom, takim jak Halo: The Master Chief Collection, Ghostbusters: The Video Game Remastered oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon na Nintendo Switch, wzbogacił się o nowego pracownika związanego z legendarnym id Software. Jest nim Tim Willits, który swoją przygodę z id rozpoczął jeszcze w 1995 roku, gdy zaczynał jako projektant dodatkowych poziomów do oryginalnego Dooma. Dzięki talentowi wspiął się na najwyższe szczeble kierownicze, stając się dyrektorem studia i otrzymując szansę pokierowania produkcją Dooma 3, Quake'a 4, a także oryginalnego RAGE'a oraz Quake'a Live. Pod nadzorem Willitsa powstawał także nadchodzący Doom Eternal. Willits ogłosił zmianę pracodawcy we wpisie na swoim koncie w serwisie Twitter.
Jestem zadowolony z tego, że mogę ogłosić już, że z dniem 1 sierpnia stałem się głównym dyrektorem kreatywnym w Saber Interactive. Będę budował kreatywną wizję i strategię firmy w należących do nas pięciu zespołach deweloperskich rozsianych po całym świecie.
Według informacji prasowej wydanej przez Saber Interactive, Willits pokieruje wszystkimi zespołami spółki wspomnianymi w twitterowym wpisie, których siedziby znajdują się w Stanach Zjednoczonych (Maplewood, w stanie New Jersey), Rosji (Petersburg), Hiszpanii (Madryt), Szwecji (Sundsvall), a także Białorusi (Mińsk). Biorąc pod uwagę doświadczenie twórcy, najprawdopodobniej skupi się on na jakimś nowym i dużym projekcie, równocześnie pomagając firmie w zarządzaniu i wyborze kolejnych zleceń. Saber Interactive funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat i zatrudnia blisko pół tysiąca osób. Poza kilkoma wspomnianymi już własnymi oryginalnym produkcjami, firma utrzymuje się głównie dzięki przeróżnym zleceniom od firm trzecich, przygotowując gry mobilne oraz porty i remastery wydanych już dużych tytułów. Co ciekawe, istotną częścią działalności spółki jest też współpraca z branżą hazardową. Deweloperzy Saber Interactive opracowują dla niej sieciowe technologie oraz aplikacje wspierające wirtualne kasyna i automaty.