Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 grudnia 2017, 15:19

autor: Adrian Werner

Wsparcie dla twórców gier na Kickstarterze wzrosło o 29% w porównaniu z rokiem ubiegłym

Administratorzy serwisu Kickstarter mają powody do zadowolenia. W 2017 roku jego użytkownicy wydali na wsparcie twórców gier o 29% więcej niż w 2016 r.

Dział gier w serwisie Kickstarter radzi sobie coraz lepiej. - Wsparcie dla twórców gier na Kickstarterze wzrosło o 29% w porównaniu z rokiem ubiegłym - wiadomość - 2017-12-30
Dział gier w serwisie Kickstarter radzi sobie coraz lepiej.

Koniec roku to tradycyjnie czas podsumowań. Luke Crane, będący szefem działu gier serwisu Kickstarter, podzielił się właśnie ciekawymi danymi za ostatnich dwanaście miesięcy. Okazuje się, że 2017 r. podczas zbiórek na tego typu projekty zgromadzono o 29% więcej pieniędzy niż w 2016 r.

W tym roku gracze wpłacili na gry (zarówno gry wideo, jak i stołowe) 163 mln dolarów. Liczba zakończonych sukcesem zbiórek wyniosła 2997, co jest rekordem w historii Kickstartera. W sumie wsparcia twórcom udzieliło 726 tysięcy osób.

Niestety, Luke Crane nie podał indywidualnych danych dla różnych kategorii gier. Ma to duże znaczenie, gdyż produkcje „papierowe”, takie jak planszówki, gry fabularne czy karcianki, cieszą się na Kickstarterze wyraźnie większą popularnością. W 2015 roku zgromadziły dwukrotnie więcej pieniędzy w tym serwisie niż gry wideo, a w 2016 r. sześciokrotnie więcej.

Brak danych tylko dla gier elektronicznych sprawia, że nie wiemy, czy ta kategoria poradziła sobie lepiej niż w roku ubiegłym. Jest to o tyle istotne, że tego typu projektu uzyskały w 2016 r. aż o 60% mniej środków niż w 2015 r. Dlatego z analizą musimy poczekać na dokładniejsze dane, które powinny zostać opublikowane w styczniu lub lutym.

  1. Oficjalna strona serwisu Kickstarter

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej