Nowe rajdy Codemasters czerpią dobre wzorce od konkurencji - świeży gameplay
Codemasters pokazało kolejny gameplay z EA Sports WRC, tym razem demonstrujący różne tryby gry. Na pierwszy plan wysuwają się kariera bogata niczym w rajdach od KT Racing oraz moduł pozwalający zbudować własny samochód od podstaw.
Przyspieszona kampania promocyjna EA Sports WRC (lub po prostu WRC) trwa. Tydzień temu oglądaliśmy pobieżną prezentację podstawowych elementów gry, a dziś Codemasters zademonstrowało przeszło 6-minutową „Dokładną analizę trybów i funkcji”, czyli montaż fragmentów rozgrywki, który stanowi przegląd aktywności dostępnych w grze (poniżej).
Stara-nowa kariera
Najbardziej interesująca jest oczywiście kariera. Widać, że „mistrzowie kodu” znaleźli natchnienie w dotychczasowych grach WRC, tworzonych przez KT Racing i wydawanych przez Nacon. EA Sports WRC też ma tę formę zabawy zorganizowaną w kalendarz, w którym pomiędzy kolejnymi rundami Rajdowych Mistrzostw Świata weźmiemy udział w rozmaitych dodatkowych aktywnościach, np. zaproszeniowych zawodach dla historycznych aut.
Nie zabraknie też rekrutowania członków zespołu o różnych umiejętnościach, kupowania kolejnych aut czy podpisywania kontraktów ze sponsorami stawiającymi przed nami konkretne cele. Co ciekawe, jeśli chcemy, karierę możemy zacząć na najwyższym szczeblu WRC, wskakując od razu do topowych maszyn klasy Rally1 (w grach KT Racing musieliśmy najpierw przejść przynajmniej przez WRC2).
Odpicuj moją rajdówkę
Drugim głównym daniem jest Builder Mode, w którym zaprojektujemy swój samochód od podstaw. Zaczniemy od wskazania klasy, w której ma startować maszyna, i umiejscowienia silnika, a potem, operując ograniczonym budżetem, będziemy kupować mechaniczne i wizualne części różnej jakości – nowe bądź używane. Wygląd pojazdu ustalimy zarówno na zewnątrz (zderzaki, lampy itd.), jak i wewnątrz (np. kierownica, fotele).
Dodatkowe komponenty zdobędziemy np. poprzez specjalne zawody w karierze, w niej też wystartujemy własnoręcznie skonstruowanym wozem. W ogólnym zarysie bogactwo dostępnych opcji może wręcz nasuwać skojarzenia – luźne, rzecz jasna – z serią Need for Speed.
Rajdy na tysiąc sposobów
A oto inne tryby rozgrywki zawarte w EA Sports WRC i pokazane na powyższym filmie:
- Moments – wyzwania, które odtwarzają rzeczywiste wydarzenia z historii Rajdowych Mistrzostw Świata;
- Regularity Rally – zawody, w których zamiast zwyczajowo gnać na złamanie karku, mamy za zadanie utrzymywać wskazaną średnią prędkość;
- Rally School – zestaw lekcji wprowadzających w świat rajdów;
- próby czasowe, mistrzostwa i inne klasyczne aktywności w trybie single- lub multiplayer.
Wygląda na to, że Codemasters zapewni nam rozgrywkę na wiele godzin, zwłaszcza jeśli dodamy do tego 78 samochodów i ponad 200 odcinków specjalnych w 17 lokacjach.
Na koniec przypominam, że debiut EA Sports WRC nastąpi 3 listopada na PC, PS5 i XSX/S. Osoby, które złożą zamówienie przedpremierowe, rozpoczną zabawę trzy dni wcześniej. Niestety, wszystko wskazuje na to, że tym razem zabraknie polskiej wersji językowej – choćby w formie napisów, nie mówiąc o głosie pilota.