World of Warships - dziś premiera
World of Warships oficjalnie debiutuje w pełnej wersji. Najnowsza produkcja studia Wargaming.net pozwala na rozgrywanie starć okrętów wojennych.
Dziś, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, debiutuje gra World of Warships – kolejna sieciowa produkcja oparta na modelu free-to-play od studia Wargaming.net, tym razem z okrętami wojennymi w roli głównej. Przy czym nie da się nie zauważyć, że jest to dość skromna premiera – jedyną nowością w stosunku do zakończonej bety jest dodanie rozgrywek rankingowych, rozgrywanych przez drużyny złożone z 7 graczy w ramach tzw. sezonów pilotażowych (Pilot Seasons), pozwalające zdobyć unikalne przedmioty w grze (więcej o rozgrywkach rankingowych znajdziecie na oficjalnej stronie gry) oraz trzykrotna premią do otrzymanego doświadczenia, obowiązująca od dziś do poniedziałku 21 września do godziny 13:20. Brak natomiast specjalnych ofert w związku z debiutem World of Warships, jeśli nie liczyć szansy na wygranie bliżej nieokreślonych nagród w ramach oficjalnego streamu w serwisie Twitch.
Recenzji, póki co, jest niewiele, ale sądząc po tekstach z serwisów Escapist Magazine (4/5) oraz Power Leveled (97/100), mamy do czynienia z produkcją równie wciągającą, co niezmiennie popularne World of Tanks. Co prawda, przypomina ona wcześniejszy hit Wargaming.net, ale jest na tyle odmienna, że osoby zaprawione w bojach czołgami mogą wahania spróbować swych sił w bitwach okrętów. Tych do wyboru są cztery klasy, przy czym najbardziej wyróżniają się lotniskowce, wprowadzające do gry elementy strategii czasu rzeczywistego poprzez możliwość kontrolowania kilku szwadronów samolotów jednocześnie (do wyboru mamy maszyny zwiadowcze, bombowce nurkujące i torpedowe oraz myśliwce). Z kolei jako pole walki możemy wybrać jedną z 10 map, na których drużyny złożone z 12 graczy mogą toczyć klasyczne walki na zasadzie „zatop lub zdobądź” albo spróbować swych sił w dwóch innych trybach rozgrywki: Dominacji oraz Potyczce (Encounter). W tym pierwszym standardowo walczymy o punkty kontrolne (od 3 do 5 na mapę), w drugim na mapie dostępna jest zaledwie jedna baza, którą starają się zająć obie drużyny.
Na koniec wypada wspomnieć, że twórcy nie przewidują resetowania jakichkolwiek statystyk.