World of Warships Blitz debiutuje na urządzeniach mobilnych
Posiadacze urządzeń mobilnych doczekali się premiery World of Warship Blitz - mobilnej wersji sieciowej produkcji studia Wargaming z okrętami wojennymi. Tytuł jest dostępny na urządzeniach z systemami iOS oraz Android i pozwala na wspólną zabawę użytkownikom obu platform.
Ponad pół roku temu studio Wargaming zapowiedziało World of Warships Blitz, czyli kolejną mobilną adaptację gry sieciowej w katalogu producenta po World of Tank Blitz. Przez sześć miesięcy tytuł można było zobaczyć w ramach tzw. soft launchu, czyli wcześniejszego udostępnienia gry ograniczonej liczbie odbiorców (w tym przypadku mieszkańcom krajów skandynawskich). Teraz doczekaliśmy się światowej premiery pełnej wersji mobilnego World of Warships na urządzeniach z systemami iOS oraz Android. Tytuł jest dostępny do pobrania w sklepach Apple oraz Google Play, przy czym gra pozwala na wspólną zabawę użytkownikom obu systemów. Co więcej, Wargaming pozwala na zmianę platformy bez utraty dotychczasowych postępów za pośrednictwem konta Wargaming.net ID. Oczywiście nie zabrakło mikropłatności, ale z dotychczasowych doniesień wynika, że gra nie wymusza wydawania rzeczywistych pieniędzy (choć, rzecz jasna, sięgnięcie do portfela przekłada się na wymierne korzyści).
World of Warships Blitz nieco upraszcza rozgrywkę w celu dostosowania jej pod ekrany dotykowe (np. ułatwiając celowanie). Nieco mniejsze mapy oraz potyczki siedmioosobowych drużyn przełożyły się na szybszą rozgrywkę niż w wersji PC. Jednocześnie twórcy nie ograniczyli zawartości gry, w efekcie już na premierę gracze mogą wybierać spośród 90 okrętów z floty brytyjskiej, amerykańskiej, rosyjskiej oraz japońskiej, w tym dobrze znanych fanom militariów klasyków pokroju lotniskowca Midway, pancernika Yamato czy krążownika Kolberg. Jednostki możemy sprawdzić w starciach przeciwko innym graczom lub w ramach kooperacji przeciwko sztucznej inteligencji.
Premiera mobilnego World of Warships to jedna z pierwszych atrakcji, które Wargaming przygotowało na 2018 rok. W grudniu studio przybliżyło swoje plany na nadchodzące dwanaście miesięcy, wśród których znalazł się debiut World of Tanks w wersji 1.0 i związana z tym zmiana silnika graficznego oraz debiut kolejnych map.