autor: Asmodeusz
World of Warplanes – nowa linia amerykańskich myśliwców: do gry dołącza Lockheed P-38 Lightning
Pomimo nie najlepszego startu, World of Warplanes systematycznie otrzymuje nowe aktualizacje usprawniające rozgrywkę i dodające nowe maszyny. Tym razem gracze dostaną do dyspozycji sześć amerykańskich ciężkich myśliwców oraz szereg poprawek w obrębie interfejsu i mechaniki gry.
Od czasu premiery w listopadzie zeszłego roku, World of Warplanes doczekało się kilku aktualizacji. Najnowsza z nich, oznaczona numerem 1.3, wprowadza do gry zupełnie nową gałąź amerykańskich ciężkich myśliwców oraz usprawnia rozgrywkę poprzez zbalansowanie istniejących w grze maszyn, poprawki w obrębie silnika graficznego oraz dziesiątki mniejszych usprawnień dotyczących interfejsu użytkownika.
Najważniejszą zmianą wprowadzoną w najnowszej aktualizacji jest gałąź amerykańskich ciężkich myśliwców. Zobaczymy tutaj: Lockheed P-38F Lightning, Lockheed P-38J Lightning, Grumman F7F Tigercat, Chance-Vought XF5U Pancake, McDonnell F2H Banshee i Lockheed XF-90. Na uwagę w szczególności zasługuje nietypowy XF5U „naleśnik”: pomimo dosyć dziwnego kształtu maszyna ta w rzeczywistości miała świetne osiągi (zarówno prędkość maksymalną, jak i manewrowość). Niestety ze względu na nadejście ery samolotów odrzutowych projekt ten ostatecznie został anulowany na korzyść nowszych i szybszych maszyn.
Jednocześnie zrebalansowano część dostępnych w grze samolotów. Zarówno japońskie, jak i radzieckie maszyny otrzymały większą liczbę punktów życia oraz poprawiono ich niektóre parametry (np. optymalną wysokość lotu). Zmniejszono również wpływ rakiet i bomb na manewrowość samolotów. Ciekawostką jest przebudowany system wykrywania wrogów – od tej pory o wiele łatwiejsze będzie dostrzeżenie strzelającego przeciwnika. Samoloty będą również łatwiejsze do podpalenia: najwyższa pora zaopatrzyć się w gaśnice.
Kolejne usprawnienia dotknęły interfejsu użytkownika. Wprowadzono zupełnie nową zakładkę wyników po zakończeniu bitwy, zawierającą szczegółowe informacje dotyczące zdobytych punktów doświadczenia i kredytów, analogicznie jak ma to miejsce w World of Tanks. Poprawiono również ekran misji, dzięki czemu wyszukiwanie nowych zadań powinno być znacznie wygodniejsze. Ulepszony został także system nagrywania i odtwarzania powtórek, włącznie z dodaniem nowego okna pomocy.
Ostatnia seria poprawek dotknęła optymalizacji gry, a w szczególności silnika graficznego. Poprawiono chmury, oświetlenie niektórych map oraz efekty eksplozji.
Pełną listę zmian znajdziemy tutaj.
World of Warplanes jest drugą po World of Tanks, popularną sieciową produkcją białoruskiego studia Wargaming.net. W grze zasiadamy na sterami samolotów z okresu pierwszej połowy XX wieku i walczymy z innymi graczami o dominację w przestworach.
Na rynku symulatorów sytuacja na razie jest stabilna – Wargaming.net dominuje w działce „czołgów”, gdy jego konkurent – rosyjski Gaijin ze swoim War Thunderem – ma silniejszą pozycję w dziedzinie „samolotów”. Należy się spodziewać, że w tym roku rywalizacja tych dwóch firm będzie intensywna, a dla graczy… na pewno korzystna.