Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2017, 14:05

autor: Adrian Werner

Nowy silnik World of Tanks i inne nowości w grach Wargaming.net w 2018 roku

Studio Wargaming ujawniło plany na przyszły rok. Największe zmiany czekają World of Tanks. Gra zaliczy przesiadkę na nowy silnik graficzny, a mapy poddane zostaną solidnemu liftingowi. Twórcy zdradzili także, jakie nowości zaplanowali m.in. dla World of Tanks Blitz i Total War: Arena.

Grę World of Tanks czekają spore zmiany. - World of Tanks wypięknieje dzięki nowemu silnikowi i ulepszonym mapom - wiadomość - 2017-12-23
Grę World of Tanks czekają spore zmiany.

Dzisiaj w Moskwie ruszyła impreza WG Fest, na której studio Wargaming ujawniło plany rozwoju swoich marek. Autorzy tym razem się postarali i zdradzili sporo ciekawych informacji, zwłaszcza dla fanów World of Tanks.

  1. Oficjalna strona studia Wargaming

World of Tanks

Najważniejszą informacją z WG Fest jest zapowiedź zmian w World of Tanks. W marcu przyszłego roku autorzy zamierzają wypuścić wielką aktualizację, znacząco przebijającą rozmiarami i ambicjami wszystkie wcześniejsze patche do tej gry.

Nowy silnik

Największą zmianą będzie przestawienie World of Tanks na nowy silnik graficzny, nazwany CORE. Zaoferuje on zaawansowane oświetlenie, wykorzystujące technologię globalnej iluminacji. Dużej poprawie ulegnie jakość wizualna otoczenia, które zyska dodatkowe detale, lepsze tekstury, deformację terenu i efekty przemoczenia. Do tego dojdzie nowa technika renderowania wody, dzięki czemu będzie ona ładniejsza, a podczas kontaktów z innymi obiektami zareaguje w sposób bardziej realistyczny.

Poprawie ulegnie również jakość cieni i grafiki nieba, co obejmie m.in. ruchome chmury. Możemy także spodziewać się różnych dodatkowych efektów wizualnych w rodzaju bloom, czy aberracji chromatycznej. Mocno podrasowana zostanie także roślinność, która ma w przekonujący sposób wchodzić w interakcje z pojazdami i światłem.

W aktualizacji znajdziemy ponad dwadzieścia pięć map, które zostaną gruntownie przerobione pod kątem ulepszeń oferowanych przez silnik CORE. Jak duże będą zmiany w grafice możecie zobaczyć porównując poniższe screeny:

Nowa wersja mapy Lakeville.

Stara wersja mapy Lakeville

Nowa wersja mapy Prochorowka (Prokhorovka).

Stara wersja mapy Prochorowka.

Co ciekawe, wszystkie te ulepszenia mają nie mieć negatywnego wpływu na wydajność gry. Osiągnięte to zostanie m.in. dzięki wykorzystaniu technologii strumieniowania w celu zmniejszenia ogólnego rozmiaru pamięci grafiki.

Zmiany czekają także oprawę dźwiękową. World of Tanks zyska adaptacyjną muzykę, dopasowującą się do sytuacji na polu bitewnym. Do tego każda mapa posiadać będzie własny motyw przewodni. Autorzy współpracują z ponad czterdziestoma artystami z całego świata, dzięki czemu podczas zabawy towarzyszyć nam będą bardzo różnorodne utwory, od gregoriańskich śpiewów aż po kompozycje arabskie.

Inne plany na 2018 r.

Autorzy byli bardziej powściągliwi odnośnie planowanych zmian w innych aspektach gry. Wiemy, że szykowany jest nowy sezon bitew rankingowych, a w aktualizacji 9.22 zmianie ulegnie balans sowieckich czołgów.

Ponadto rozszerzone zostaną możliwości modyfikowania wyglądu maszyn. Obejmie to m.in. umieszczanie obiektów 3D na czołgach. Twórcy chcą także dodać nowe tryby zabawowe, w tym piłkarski. Natomiast halloweenowy event w tym roku cieszył się tak dużą popularnością, że możemy się spodziewać podobnych atrakcji także w 2018 r.

Pozostałe gry studia Wargaming

World of Warplanes

W tym roku World of Warplanes otrzymało potężną aktualizację 2.0, ale rozwój gry ma być kontynuowany także w 2018 r. W planach jest wprowadzenie dwóch nowych trybów rozgrywki – eskorty bombowców oraz inwazji. Ponadto rozszerzone zostaną opcje ulepszania maszyn, a wśród dostępnych samolotów pojawią się amerykańskie oraz rosyjskie bombowce.

World of Warships Blitz

Przyszły rok przyniesie również premierę mobilnego World of Warships Blitz, którą zaplanowano na 18 stycznia. W dniu debiutu gra zaoferuje 80 okrętów z marynarek Japonii, USA, Rosji oraz Niemiec. Gracze będą mogli rywalizować w drużynowych potyczkach PvP dla maksymalnie czternastu osób podzielonych na dwie grupy lub zmierzyć się ze sztuczną inteligencją w misjach PvE.

Dostępne będą regionalne serwery dla Rosji, Europy, Azji oraz USA. Gra umożliwi także wspólną zabawę posiadaczom systemów iOS i Android.

Total War: Arena

Uchylono również rąbka tajemnicy odnośnie planów rozwoju Total War: Arena. W 2018 roku gra otrzyma m.in. nową mapę w postaci Przełęczy Augustusa. Natomiast galerię dowódców zasili Spartakus.

World of Tanks Blitz

Autorzy pochwalili się, że World of Tanks Blitz zostało już pobrane ponad 90 mln razy. Wkrótce liczba ta mocno wzrośnie, gdyż jeszcze w tym miesiącu gra ma zadebiutować w Chinach.

W 2018 roku możemy spodziewać się poprawek trybu obserwatora, co obejmie m.in. opcję dodawania widzów do własnych bitew i drużyn. Do gry dojdzie także chińskie drzewko technologiczne. Ponadto autorzy mają w planach regularnie organizowane szybkie turnieje, pomyślane dla osób, które nie mają głowy do esportu, ale chcą się sprawdzić w sieciowych potyczkach na wysokim poziomie. Podczas tych imprez zabraknie przerw między rundami, a gracze będą mogli zmienić drużynę w ramach trwania zawodów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej