World of Tanks – aktualizacja numer 8.6: zmiany w mechanice działania artylerii
Szumnie zapowiadane zmiany artylerii trafią do World of Tanks wraz z aktualizacją numer 8.6. Firma Wargaming.net planuje zarówno zmienić statystyki aktualnie istniejących dział samobieżnych jak również dodać kilka nowych maszyn. Jednocześnie podjęto szereg działań mających na celu dostosowanie wszystkich tych pojazdów do warunków panujących na wirtualnym polu walki.
Największą i najważniejszą nadchodzącą do World of Tanks zmianą jest całkowita przebudowa wszystkich gałęzi dział samobieżnych. Istniejące w grze topowe pojazdy artyleryjskie, takie jak Object 261, GW Typ E, T92 oraz Bat Chatillon 155 zostaną przeniesione na dziesiąty poziom. Oprócz tego niektóre z maszyn niższych poziomów również czeka awans. W większości przypadków pojazdy siódmego tieru awansują o jedną pozycję; wyjątkiem jest SU-14, która prawdopodobnie skoczy do góry o dwa oczka i stanie się artylerią ósmego poziomu.
Jako, że nie wszystkie drzewka technologiczne posiadały wystarczająco dział samobieżnych do wypełnienia powstałych luk, Wargaming.net zadbał o dodanie kilku zupełnie nowych czołgów. Są to między innymi: amerykańskie M44 i M53/55 (zgodnie z plotkami jest to „amerykańska GW Pantera”), radzieckie SU-122A i SU-14-1, niemieckie 10.5 GW Mk.IV(e), Pz.Sfl.IVb i GW Tiger (P) oraz francuskie AMX Obusier automoteur de 105 oraz Bat Chatillon155(55) (pojazd ten nie będzie dysponował znanym z BatChata155 podajnikiem rewolwerowym).
Dokładne statystyki nowych pojazdów nie są jeszcze znane; zapoznamy się z nimi dopiero, gdy ruszy otwarty beta test aktualizacji 8.6. Z różnych plotek można jednak wywnioskować, że działa samobieżne będą mniej celne niż dotychczas (jest to jednak powiązane z przebudową mechaniki strzelania), utrudnione będzie trafianie w ruchomy cel, zaś czas przeładowania zostanie w większości wypadków wydłużony. Jest to kolejna próba Wargaming.net mająca na celu zmniejszenie nadmiaru dział artyleryjskich znajdujących się w grze.
Zmiany w mechanice gry dotkną trzech warstw: celności dział, skuteczności kamuflażu oraz amunicji premium. Twórcy gry postanowili zmienić kilka funkcji zarządzających mechaniką strzelania, dzięki czemu większość wystrzelonych pocisków będzie trafiała teraz w środek celownika, zaś strzały lecące w jego obramowanie powinny zostać prawie całkowicie wyeliminowane. Podsumowując: wszystkie działa w grze staną się celniejsze! Poprawki te dotyczą również nowej artylerii, dlatego też twórcy zdecydowali się zmniejszyć odrobinę celność haubic – jej efektywność powinna pozostać podobna do tej, jaką widzimy aktualnie w grze.
Zmiany dotyczące kamuflażu nie zostały jeszcze dokładnie opisane, ale mają zredukować częstotliwość występowania powszechnych „strzałów znikąd”. Prawdopodobnie wszystkie drzewa i krzaki będą mniej skuteczne w ukrywaniu pojazdów, lecz w zamian za to zwiększy się znaczenie siatki kamuflażowej oraz dodatkowego maskowania zależnego od mapy. Możliwe też, że ukrycie Mausa czy E-100 będzie odrobinę łatwiejsze.
Ostatnia zmiana dotyczy amunicji premium. W ostatnich miesiącach była ona notorycznie nadużywana przez graczy, w szczególności pociski kumulacyjne do amerykańskich i niemieckich dział 105mm: sytuacja w której wrogi PzKpfw IV bądź M4 Sherman zabijał nas jednym strzałem nie należała do rzadkości. Wraz z aktualizacją 8.6 zmniejszy się skuteczność amunicji HEAT: jej zdolność do penetracji pancerza zmaleje (niesławne haubice 105mm będą przebijały teraz około 100mm pancerza zamiast 150mm). Zmniejszy się również skuteczność dział zamontowanych na pojazdach dziesiątego poziomu. Twórcy chcą w ten sposób chociaż częściowo wspomóc czołgi, których rola na polu walki sprawdzała się do przyjmowania trafień i torowania drogi mniej opancerzonym towarzyszom.
Zwyczajowo, nowa aktualizacja oznacza również nową zawartość premium oraz zmiany w mapach. Tym razem otrzymamy brytyjski czołg ciężki piątego poziomu: A33 Excelsior – pierwszą maszynę tego typu dostępną dla wyspiarzy, będącą odpowiednikiem amerykańskiego T1 Heavy. Oprócz tego zapowiedziano nową mapę (jej fragmenty możemy zobaczyć na kilku powyższych screenach) i poprawki w już istniejących (ponownie wyrównanie ulic na Ruinbergu). Pozostaje nam jedynie czekać na otwarcie serwera testowego w najbliższych tygodniach oraz na samą aktualizację, która pojawi się pod koniec przyszłego miesiąca.