autor: Michał Kułakowski
Wolfeye to nowa firma założyciela Arkane Studios. Na TGA zapowie pierwszą grę
Założyciel i były szef Arkane Studios (Dishonored, Prey) przedstawił światu swój nowy zespół deweloperski o nazwie Wolfeye Studios. Debiutancka produkcja studia zostanie pokazana po raz pierwszy podczas ceremonii wręczenia nagród TGA, która będzie miała miejsce w przyszłym miesiącu.
Dwa lata temu pisaliśmy o tym, że Raphael Colantonio, założyciel francuskiego studia Arkane (seria Dishonored, Prey, Wolfenstein: Youngblood, Arx Fatalis), porzucił je po osiemnastu latach, ponownie postanawiając rozpocząć pracę na własny rachunek. Po tym jak dołączył do niego jego bliski współpracownik Julien Roby, obaj panowie założyli zupełnie nowy zespół – Wolfeye Studios, o którym oficjalnie dowiedzieliśmy się za sprawą dzisiejszej informacji prasowej. Jego pierwsze dzieło ma zostać zaprezentowane podczas ceremonii wręczenia nagród The Game Awards 2019, która będzie transmitowana na żywo 12 grudnia.
Na oficjalnej stronie zespołu Colantonio wymienia powody, dla których zdecydował się na stworzenie od podstaw nowego studia. Najważniejszym z nich był brak innowacji i chęci podejmowania ryzyka wśród producentów z segmentu AAA:
Rynek AAA jak ognia unika jakichkolwiek innowacji i cierpi z tego powodu. Jako projektant gier chcę zobaczyć nowe pomysły i rozwiązania. Wierzę, że tylko niezależne tytuły są miejscem, w którym mogą rozwijać się tego typu idee.
Realizację ambicji Colantonio ma gwarantować filozofia studia, którą kieruje się w swojej pracy. Zespół chce tworzyć produkcje, w których gracze przeżywają przygody w kompleksowych symulowanych światach, gdzie każda podejmowana decyzja ma znaczenie. Niezwykle istotne mają być także bogate możliwości interakcji z wirtualnymi obiektami i postaciami niezależnymi. Deweloper stawia również na unikalną i stylizowaną oprawę graficzną, nie tylko wyróżniającą jego produkty na tle konkurencji, ale też przyspieszającą prace nad grami.
To na razie jedyna grafika promocyjna opublikowana przez Wolfeye Studios, która najprawdopodobniej związana jest z debiutancką grą zespołu.
Możemy więc spodziewać się, że projekt Wolfeye Studios będzie nową produkcją z gatunku tzw. immersive sim, w którym od początku kariery specjalizował się Colantonio. Gatunek reprezentują tytuły takie jak BioShock, Thief, Prey czy Deus Ex. Łączy on w sobie elementy pierwszoosobowych strzelanin, gier RPG, skradanek, tworząc jedyny w swoim rodzaju miks, mający na celu jak najmocniej zanurzyć gracza w fikcyjnym świecie gry. Immersive simy wymagają od deweloperów niezwykle dużych nakładów pracy ze względu na kompleksować ich systemów rozgrywki. Co prawda nie wiemy, jak liczne w tej chwili jest Wolfeye Studios, ale na jego stronie znajdziemy informacje o tym, że nie posiada ono scentralizowanej struktury, a jego członkowie pracują w aż dziesięciu różnych miastach leżących na czterech kontynentach. Ambicje założyciela mogą więc przerosnąć możliwości studia, nadchodzący tytuł będzie musiał sprostać bowiem wysokim oczekiwaniom.