Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 grudnia 2004, 14:48

Wirtualna wyspa sprzedana za 26,5 tys. dolarów!

Wielokrotnie już na łamach naszego serwisu poruszaliśmy temat gry MMOcRPG zatytułowanej Project Entropia. To w niej autorzy zdecydowali się na zastosowanie niecodziennego rozwiązania polegającego na swobodnej wymianie waluty gry na dowolną, rzeczywistą gotówkę (warto dodać - w obie strony – można pieniądze wypłacać i wpłacać). Było to dość ryzykowne przedsięwzięcie, ale jak widać minął ponad rok od premiery, a PE nadal funkcjonuje. Na dodatek ma na tyle zagorzałych graczy, że są w stanie wydać 26,5 tys. dolarów na wirtualne dobra.

Wielokrotnie już na łamach naszego serwisu poruszaliśmy temat gry MMOcRPG zatytułowanej Project Entropia. To w niej autorzy zdecydowali się na zastosowanie niecodziennego rozwiązania polegającego na swobodnej wymianie waluty gry na dowolną, rzeczywistą gotówkę (warto dodać - w obie strony – można pieniądze wypłacać i wpłacać). Było to dość ryzykowne przedsięwzięcie, ale jak widać minął ponad rok od premiery, a PE nadal funkcjonuje. Na dodatek ma na tyle zagorzałych graczy, że są w stanie wydać 26,5 tys. dolarów na wirtualne dobra.

Nie to nie pomyłka – mówimy o kwocie 26,500 dolarów amerykańskich (równowartość 265 000 PED – waluty gry) jakie Zachurm „Deathifier” Emegen zapłacił za własną wirtualną wyspę. Zajmuje ona obszar 26 kilometrów kwadratowych, a na jej terenie zlokalizowane są obszary górnicze, łowieckie oraz unikalny zamek. Jest to swego rodzaju inwestycja, gdyż Emegen, jako właściciel, może teraz pobierać podatki i innego typu opłaty od graczy, którzy korzystają z dobrodziejstw jego włości. Ponadto może odsprzedać każdą z 60 części wyspy innym osobom.

Wyspa ta została wystawiona przez autorów gry na aukcję i jak widać był to znakomity pomysł. Screeny przedstawiające wyspę jak i pełen opis jej zawartości znajdziecie tutaj.

Kompletny opis tej produkcji znajdziecie w naszej Encyklopedii.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej