autor: Adam Mirkowski
Wieści ze świata (skasowane gry Star Wars, Doom, PlayStation VR, Fire Emblem Fates) 25/2/2016
Dziś piszemy o anulowanych grach ze świata Star Wars (Episode VII: Shadows of the Sith oraz Scum and Villainy), nieocenzurowanym Doomie w Niemczech, zapowiedzi konferencji nt. PlayStation VR na GDC 2016 oraz wynikach sprzedaży Fire Emblem Fates w Ameryce Północnej. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Syn Luke’a Skywalkera był głównym bohaterem anulowanej gry ze świata Star Wars
O grze Star Wars Episode VII: Shadows Of The Sith świat dowiedział się po raz pierwszy w 2008 roku, kiedy opublikowano książkę Rogue Leaders: The Story of LucasArts, w której znalazło się kilkanaście logotypów nieznanych szerzej projektów. Koncept domniemanego epizodu siódmego intrygował dziennikarza portalu Cinelinx, który postanowił bliżej zbadać sprawę.

Według informacji udzielonych przez Hadena Blackmana, byłego dyrektora kreatywnego studia LucasArts, głównym bohaterem Star Wars Episode VII: Shadows Of The Sith miał być Ben Skywalker, znany fanom Expanded Universe syn Luke’a. Twórcy chcieli, aby zmierzył się z innym potomkiem słynnej postaci o nazwisku Solo. W grze mieliśmy zobaczyć całkowicie nowe możliwości Mocy oraz balansować pomiędzy jej jasną i ciemną stroną.
Blackman dodaje jednak, że projekt nie wyszedł poza fazę wczesnych, mało zaawansowanych konceptów. Jak wspomina, pochodzi on z okresu, w którym LucasArts testowało i rozwijało dziesiątki różnych pomysłów, eksperymentując z ich formą i treścią. Jego zdaniem najbardziej zaawansowanym z nich był projekt Star Wars Scum and Villainy, gra o łowcach nagród, która doczekała się obszernej dokumentacji, wielu grafik koncepcyjnych a nawet kilku prototypów.
Bardzo mało prawdopodobne jest, że gry te ostatecznie ujrzą światło dzienne. Pomysły pochodzą sprzed przejęcia marki przez koncern Disney i wykorzystują elementy Expanded Universe, które zostało porzucone na rzecz nowych filmów.
Elementy tych projektów zostały ostatecznie wykorzystane w grach Star Wars: The Force Unleashed i Star Wars 1313 (niestety również anulowanej). Jako ciekawostkę można dodać, że nazwę Scum and Villainy nosi jedna z operacji w grze MMO Star Wars The Old Republic.
Nowy Doom pojawi się w Niemczech bez żadnej cenzury
Niemiecki oddział firmy Bethesda, odpowiadającej za wydanie najnowszego Dooma, poinformował, że gra ukaże się w tym kraju bez żadnych zmian mających na celu ograniczenie brutalności rozgrywki. To pierwszy taki przypadek w historii, aby gra z tej serii ukazała się w Niemczech w oryginalnej, nieocenzurowanej formie.
„Być może nie jest to szczególnie zaskakujące biorąc pod uwagę, jak ostatnio zostały tam sklasyfikowane inne tytuły, ale to wciąż świetna wiadomość szczególnie, że Doom 1 i 2 były zakazane w Niemczech i zostały usunięte z „czarnej listy” dopiero kilka lat temu” – tak skomentował wydarzenia Pete Hines z działu marketingu Bethesdy dla serwisu Polygon.
Bethesda nabyła prawa do Dooma w 2009 roku, a trzy lata później z sukcesem odwołała się od zakazu sprzedaży pierwszych dwóch części tej serii w Niemczech. Wygląda na to, że niemiecka polityka cenzurowania gier została nieco zliberalizowana w ostatnim czasie – także Fallout 4 ukazał się tam bez żadnych zmian. Pozwoliło to na przywrócenie do sprzedaży oryginalnej wersji Fallout 3, które przed laty została zakazana.
Sony organizuje wydarzenie poświęcone PlayStation VR w marcu tego roku
15 marca w San Francisco prawdopodobnie zostaną zdradzone kolejne szczegóły na temat sprzętu VR do konsoli PlayStation, takie jak cena czy data premiery. Konferencja firmy Sony będzie miała miejsce podczas Game Developers Conference i będzie składała się z pokazowej prezentacji oraz części, w której dziennikarze będą mogli samodzielnie wykorzystać sprzęt.
Sprzedano 300 tysięcy kopii Fire Emblem Fates podczas premierowego weekendu
W ubiegły weekend w USA zadebiutowały dwie gry z serii Fire Emblem Fates – odsłony Conquest i Birthright. Nintendo poinformowało, że sprzedają się one wyjątkowo dobrze i podczas pierwszych trzech dni zakupiono 300 tysięcy egzemplarzy. Oznacza to, że sprzedają się one najszybciej w historii obecności serii na rynku amerykańskim. Fire Emblem Fates: Birthright przewodzi sprzedaży, ale wersja Conquest podobno jest tuż za nim.
Kolejna część Fire Emblem Fates o podtytule Revelation ma pojawić się w Ameryce 10 marca tego roku. Szczegółowe daty europejskich premier nie są znane, ale ma się to stać jeszcze w 2016 roku.
Galeria obrazków
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
- Bear Simulator
- Insurgency: Sandstorm
- Shadwen
- ASTA: The War of Tears and Winds
- Ratchet & Clank
- Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
- Postal: Redux
- Uncharted 4: Kres Złodzieja
- Splash Cars
- Juggernaut Wars
- Hyperide
- Geki Yaba Runner
Galeria filmów
…jak również najnowsze filmy z gier:
- Tom Clancy's The Division Rozpocznij upadek (PL)
- Dark Souls III True Colors of Darkness (PL)
- Uncharted 4: Kres Złodzieja zwiastun fabularny (PL)
- The Flame in the Flood zwiastun na premierę
- Postal: Redux trailer
- Hitman Legacy (PL)
- Risk of Rain trailer
- One Piece: Burning Blood zwiastun fabularny
- EVE: Valkyrie gameplay w wersji alfa
- Psycho-Pass: Mandatory Happiness trailer
- Battlefield Hardline: Zdrada trailer
- Siralim trailer
- Grim Dawn It's Listening to Us
- The Technomancer Life and Death on Mars
- DiRT Rally dziennik dewelopera