Wieści z Techlandu – Warhound opóźniony, Dead Island wciąż w produkcji oraz "coś" nowego
Znany polski producent pierwszoosobowych shooterów – Techland, od jakiegoś czasu w pocie czoła pracuje nad przynajmniej trzema dużymi tytułami. Kto pamięta o które gry chodzi?
Znany polski producent pierwszoosobowych shooterów – Techland, od jakiegoś czasu w pocie czoła pracuje nad przynajmniej trzema dużymi tytułami. Kto pamięta o które gry chodzi?
Mowa oczywiście o Chrome 2, Dead Island i Warhound. O tym pierwszym nie wiadomo w zasadzie nic nowego, a o pozostałych dwóch… niestety niewiele więcej. Warhound, czyli nieliniowa zabawa w najemnika, graficznie mocno nawiązująca do Crysisa, została zapowiedziana po raz pierwszy w 2007 roku, a jej premiera miała się odbyć po koniec tego roku. Oczywiście już wiemy, że tak się nie stanie: „Niestety data wydania gry będzie dużo późniejsza, niż się spodziewaliśmy,” powiedział przedstawiciel Techlandu. I na tą chwilę gra nie posiada ustalonego nowego terminu debiutu, chociaż podobno jedną z przyczyn przesunięcia są próby przystosowania Chrome Engine do środowiska PS3 – co może oznaczać, że do docelowych dla gry platform: PC i X360 dołączy konsola Sony.
Drugi tytuł z trzech – Dead Island, na nowo wypłynął na łamach zachodnich serwisów niejako na zasadzie skojarzeń: w Left 4 Dead mamy zombie… czy jakiejś innej grze też mamy zombie? Mamy – w techlandowskim Dead Island, które po raz pierwszy również pojawiło się w świadomości graczy w roku 2007. I na temat tej gry możemy powiedzieć teraz tylko to, co przekazał człowiek z Techlandu: „Rozumiemy niecierpliwość fanów, którzy chcieliby dostać jakieś nowe informacje, albo najlepiej – samą grę, ale nic nie możemy w tej kwestii teraz zrobić. Zapewniam, że gra jest tworzona i ma się lepiej niż kiedykolwiek.” Dobre choć tyle. Dead Island (podobnie jak inne FPSy Techlandu) zawierać ma duży otwarty teren, efektowne starcia i (tu novum) mnóstwo nieumarłych. Czekamy.
A czekać jest na co, bowiem wśród tej garstki informacji pojawiła się jedna bardzo ciekawa – zespół pracuje jeszcze nad czymś zupełnie nowym i chwilowo bardzo tajemniczym (co również wpłynęło na opóźnienia w procesie twórczym Warhounda). Ujawnienie tego „czegoś” ma podobno nastąpić stosunkowo niedługo. Oby tylko dali radę dopracować każdą z zapowiedzianych gier, liczymy na to!