Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2024, 19:46

autor: Zuzanna Domeradzka

Wielki patch do Manor Lords jest już dostępny w wersji testowej. Unreal Engine 5, wędkowanie, kusze, rzeźnik, psucie się żywności i wiele więcej

Chętni gracze mogą testować nowy patch do polskiego Manor Lords. Grzegorz Styczeń wyszczególnił wszystkie zmiany i wyjaśnił, co oznacza zmiana silnika gry na Unreal Engine 5.

Źródło fot. Slavic Magic
i

Zaledwie wczoraj odpowiedzialny za strategię ekonomiczną Manor Lords Grzegorz Styczeń przepraszał fanów za to, że wypuszczenie dużej aktualizacji tak się przeciąga, a dzień później zdecydował się udostępnić testową wersję patcha chętnym graczom. Build gry o numerze 0.7.987 jest już dostępny do pobrania i oferuje wszelkie nowinki zapowiadane przez dewelopera.

Trzeba mieć przy tym na uwadze, że aktualizacja nie jest jeszcze stabilna, dlatego można natknąć się na pewne problemy w trakcie rozgrywki. Grzegorz Styczeń radzi wykonać kopie zapasowe plików zapisu stanu gry przed instalacją patcha, aby uniknąć przykrych niespodzianek.

Upgrade do UE5

Twórca Manor Lords wypowiedział się na temat przejścia na Unreal Engine 5 z Unreal Engine 4. Przyznaje, że „na papierze” proces wydawał się prosty, ale ostatecznie musiał wprowadzać masę zmian, aby wszystko poprawnie działało. Podał przy okazji powód, dla którego zdecydował się na nowszą technologię:

Niestety przyszedł moment, w którym Unreal Engine 4 [...] przestał być oficjalnie wspierany. Oznaczało to, że niektóre błędy i crashe [...] nie mogły zostać naprawione. Dlatego zdecydowaliśmy się na aktualizację do Unreal Engine 5.

Grzegorz Styczeń przy przejściu na nowy silnik eksperymentował z konkretnymi funkcjami i zmienił wiele elementów graficznych Manor Lords, w tym tekstury śniegu czy chmur. Testował także nowy system oświetlenia i cieni, lecz na razie zdecydował się ich nie implementować do gry.

Co wprowadza nowy patch do Manor Lords?

Deweloper wyszczególnił wszystkie zmiany, jakie wprowadza do Manor Lords najnowsza aktualizacja. Te najważniejsze wymieniłam poniżej.

  1. Zaimplementowano mechanikę wędkowania – stawy z rybami będą pojawiać się losowo na mapie. Ryby rozmnażają się tylko wiosną, a zimą woda w zbiornikach zamarza, chociaż wciąż można w nich wtedy łowić. Dodano też chatę rybaka.
  2. Dostępny jest nowy ekran podsumowania transakcji dla danego regionu.
  3. Dodano kusze i rzeźników, którzy nadmiar posiadanego bydła zamienią w jadalne mięso.
  4. Żywność i niektóre uprawy mogą się teraz psuć. Wskaźnik zepsucia jest określany słownie, a nie za pomocą konkretnych wartości.
  5. Wszystkie miejsca pracy mają teraz limity produkcji.
  6. Wprowadzono wiele zmian graficznych, w tym przerobiono menu główne i niektóre animacje. Dostępne są też nowe portrety postaci i herby.

Ponadto poprawiono ogólną optymalizację Manor Lords i wyeliminowano konkretne błędy. Grzegorz Styczeń zachęca do dzielenia się opiniami związanymi z tą aktualizacją na kanale gry na Discordzie.