Wiedźmin 3 zapewnia teraz „najlepsze jak dotąd wrażenia” na konsolach
Programiści z CD Projekt RED nie ustają w ulepszaniu next-genowego Wiedźmina 3. Sztuka ta udaje im się w szczególności na konsolach, co udowadnia pełne szczegółów nagranie, porównujące wersję 4.02 ze starszymi wydaniami.
W grudniu zeszłego roku CD Projekt RED wydał ulepszoną wersję Wiedźmina 3. Niestety premiera aktualizacji daleka była od idealnej, głównie z powodu słabej optymalizacji gry. Twórcy zakasali rękawy i zaczęli wprowadzać wymagane poprawki.
- Najnowsza z nich, oznaczona numerem 4.02 (podkręcona następnie hotfixem), przywędrowała również na konsole obecnej generacji i wedle opinii specjalistów z Digital Foundry, zapewnia „najlepsze jak dotąd doświadczenie” na PlayStation 5 i Xbox Series X.
- Jest to bez wątpienia dobra nowina dla graczy, ale i spora ulga dla CDP, ponieważ poprzednia aktualizacja – patch 4.01 – miała bardzo negatywny wpływ na liczbę klatek na sekundę (nawet w trybie wydajności).
- Błędy zostały naprawione, a jak pokazuje materiał DF, łatka wpływa istotnie na liczbę fps-ów.
- Po testach tytułu w różnych momentach rozgrywki, ekipa Digital Foundry stwierdziła, że tryb wydajności daje teraz niemal stałe 60 klatek na sekundę (niemal, bo Novigrad ciągle stanowi wyzwanie).
- Nieco gorzej sprawa się ma, jeśli chodzi o tryb ray tracingu, który miejscami potrafi spowolnić grę na konsolach do niecałych 30 fps-ów. Deweloperzy powinni zatem przyjrzeć się temu problemowi w przyszłości.
Podsumowując, z analizy Digital Foundry wynika, że po aktualizacji 4.02 najbardziej spektakularną zmianę widać na XSX, gdzie liczba klatek wzrosła nawet o 10. Jednocześnie redaktorzy zauważają, iż sprzęt Microsoftu od momentu wydania next-genowego Wiedźmina 3 miał większe problemy z wydajnością niż platforma Sony.