Wiedźmin 2: Zabójcy Królów w chwili obecnej wyłącznie na pecetach
Europejskim wydawcą cRPG The Witcher 2: Assassins of Kings ogłoszono oficjalnie firmę Namco Bandai. Japoński koncern będzie również odpowiedzialny za wprowadzenie najnowszej produkcji polskiego studia CD Projekt RED do sklepów w krajach Bliskiego Wschodu, państwach afrykańskich, a także w Azji Południowo-Wschodniej.
Europejskim wydawcą cRPG The Witcher 2: Assassins of Kings ogłoszono oficjalnie firmę Namco Bandai. Japoński koncern będzie również odpowiedzialny za wprowadzenie najnowszej produkcji polskiego studia CD Projekt RED do sklepów w krajach Bliskiego Wschodu, państwach afrykańskich, a także w Azji Południowo-Wschodniej.
Powyższa informacja nie jest oczywiście wielkim zaskoczeniem. Łatwym do przewidzenia było, że realizacją tego zadania zajmie się Namco Bandai, które w 2009 roku przejęło europejskie oddziały korporacji Atari (wydaje ona kontynuację przygód Geralta w Ameryce Płn.). Przypominamy również, że The Witcher 2: Assassin’s of Kings trafi do sprzedaży w Rosji. Tamtejszym wydawcą gry będzie firma 1C-SoftClub/Snowball Studios.
Jednocześnie przedstawiciele Namco Bandai zabrali głos w sprawie potencjalnych konsolowych edycji The Witcher 2. Mianowicie, w chwili obecnej takowych nie ma w planach. Warto jednak odnotować, że Michał Kiciński, dyrektor generalny CD Projekt RED, oznajmił swego czasu, że producent dąży do tego, aby wersje na Xboksa 360 i PlayStation 3 w przyszłości do sprzedaży mimo wszystko trafiły. Plotki na ich temat pojawiły się w trakcie marcowego pokazu gry na CD Projekt Conference Spring 2010, kiedy to gra była prezentowana zgromadzonym dziennikarzom przy użyciu pada do konsoli Xbox 360.
Pecetowy The Witcher 2: Assassin’s of Kings, będący kontynuacją jednej z najlepiej przyjętych polskich gier w historii, zadebiutuje najprędzej w pierwszym kwartale 2011 roku. Produkcja jest bezpośrednią kontynuacją części pierwszej, w związku z czym fabularnie rozpoczyna się w miejscu zakończenia poprzedniej przygody. Przed Geraltem zostanie wówczas postawione bardzo trudne zadanie zmierzenia się z dwójką nowych przeciwników: elfickim szpiegiem Iorvethem oraz mężczyzną znanym jako Zabójca Królów.
W grze gracze natkną się na podobny model rozgrywki, co w „jedynce” – podzielony pomiędzy przemierzanie fantastycznych krain wymyślonych przez Andrzeja Sapkowskiego, autora książkowego oryginału, walkę z przeciwnikami, rozwijanie bohatera, a także wykonywanie różnorodnych questów. Z nowości możemy liczyć na rozbudowany system wyborów moralnych, filmowo zrealizowane dialogi z kilkoma kwestiami do wyboru, poprawioną walkę (nastawioną bardziej na akcję), więcej otwartych, wielopoziomowych lokacji, a także usprawnioną w znacznym stopniu oprawę graficzną.