autor: Marcin Skierski
Wiedźmin 2 wychodzi z bety. Twórcy przedstawiają lokacje w grze
Studio CD Projekt RED kontynuuje cykliczne wydawanie dzienników dewelopera dotyczących gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Po udostępnionym niedawno materiale na temat postaci przyszedł czas na nowy, tym razem omawiający lokacje jakie zwiedzimy w trakcie trwania przygody.
Studio CD Projekt RED kontynuuje cykliczne wydawanie dzienników dewelopera dotyczących gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Po udostępnionym niedawno materiale na temat postaci przyszedł czas na nowy, tym razem omawiający lokacje jakie zwiedzimy w trakcie trwania przygody.
Film znajdziecie w naszym serwisie pod poniższym adresem. Dużą zaletą (podobnie jak wszystkich poprzednich) jest jego dostępność w polskiej wersji językowej. Dzięki temu zrozumienie omawianych zagadnień nie sprawi problemu nawet osobom nie zaznajomionym z innymi językami.
Autorzy w tym trwającym ponad cztery minuty materiale zdradzają nam co nieco na temat środowisk, jakie zwiedzimy w pełnej wersji. Dzięki temu dowiedzieliśmy się na przykład, że trafimy do co najmniej trzech wielkich, różniących się od siebie królestw, w których będziemy mogli spędzić trochę czasu.
Wirtualny świat został zaprojektowany w taki sposób, by część lokacji była dostrzegalna dopiero po jakimś czasie. Często po wielogodzinnej tułaczce w określonym obszarze możemy natrafić na miejsce, które wcześniej z jakiegoś powodu omijaliśmy. Ma to nas zachęcić do dokładnego eksplorowania wszystkich zakamarków, bo dla najbardziej dociekliwych czekają ciekawe, skrywające w sobie wiele tajemnic pomieszczenia.
Poszczególne krajobrazy nie byłyby jednak tak sugestywne, gdyby nie zamieszkujące je potwory i porastająca wokół roślinność. Sporą wagę przywiązano do takich elementów, jak stałe siedliska określonych stworów. Zostały one logicznie rozmieszczone w taki sposób, by miejsce zamieszkałe przez dany typ przeciwnika po prostu do niego pasowało.
Interesująco w Wiedźminie 2 może prezentować się rasa krasnoludów, która dostała nawet swoje własne, ogromne miasto. Twórcy zapowiadają, że za sprawą ich tytułu sposób jej postrzegania może zmienić się w podobny sposób, jak dzieła Tolkiena zrobiły to swego czasu z elfami. Innymi słowy powinniśmy się spodziewać, że temat zostanie potraktowany bardzo poważnie i krasnoludy będą pełnić istotną rolę w grze.
Na koniec filmu przez ułamek sekundy pojawia się informacja, że testerom udało się zamknąć fazę bety. Jeśli zatem obawialiście się, że zapowiadana na 17 maja premiera nie dojdzie do skutku, to w obliczu powyższej informacji możecie być raczej spokojni. Tymczasem jeśli chcielibyście obejrzeć wcześniejsze dzienniki dewelopera, zapraszamy do skorzystania z poniższych linków.
- Z dziennika dewelopera – Postacie
- Z dziennika dewelopera – Silnik gry #2
- Z dziennika dewelopera – Silnik gry #1
- Z dziennika dewelopera – Fabuła
- Z dziennika dewelopera – Początek