autor: Marcin Skierski
Wiedźmin 2 na konsolach z dodatkową zawartością?
Wczoraj poinformowano nas o wysłaniu Wiedźmina 2: Zabójcy Królów do tłoczni. Dzięki temu wiemy już, że długo oczekiwane dzieło studia CD Project RED ukaże się zgodnie z planem. W związku z tym po raz kolejny powraca temat możliwości jego wydania także na konsolach.
Wczoraj poinformowano nas o wysłaniu Wiedźmina 2: Zabójcy Królów do tłoczni. Dzięki temu wiemy już, że długo oczekiwane dzieło studia CD Project RED ukaże się zgodnie z planem. W związku z tym po raz kolejny powraca temat możliwości jego wydania także na konsolach.
Serwis Eurogamer zapytał o to Tomasza Gopa, starszego producenta gry. Powtórzył on wcześniejsze słowa Michała Kicińskiego stwierdzając, że wszelkie plany dotyczące dalszego rozwoju marki zostaną ogłoszone dopiero po premierze pecetowej wersji. Czerwcowe targi E3 wydają się być w tym kontekście najbardziej prawdopodobne.
Rozmówca Eurogamera w swoich spekulacjach zaszedł jednak tak daleko, że mocno byśmy się zdziwili, gdyby do stosownej zapowiedzi ostatecznie nie doszło. Powiedział bowiem między innymi, że ewentualny Wiedźmin 2 na konsole mógłby dostać bliżej nieokreśloną nową zawartość.
Oczywiście główny trzon produkcji pozostałby na swoim miejscu, włączając w to całą historię i mechanikę rozgrywki. Wyraźnie zaznaczono, że posiadacze PlayStation 3 oraz Xboksa 360 (bo o tych platformach mówi się najczęściej) powinni spodziewać się drobnych zmian, a nie czegoś w rodzaju Wiedźmina 3. Całkiem konkretne te „gdybania” jak na projekt, który jeszcze nie został ujawniony.
Gop zaprzeczył jednak, jakoby polskie studio pracowało nad konsolowym Wiedźminem 2 równolegle z komputerową wersją. Wytłumaczył, że CD Project RED nie jest ekipą zdolną do tworzenia na kilku różnych frontach naraz. Przede wszystkim mogłoby to zaszkodzić jakości pecetowej edycji, a tego chciano uniknąć. Prowadzone były jedynie koncepcyjne testy sprawdzające, czy stosowny port w ogóle byłby możliwy. Nie ma jednak mowy o dewelopingu na pełną skalę.
Po oficjalnym debiucie gry, twórcy obiecują przemyśleć wszystkie plusy i minusy ewentualnej konwersji. Dopiero wtedy możemy spodziewać się jakiegoś ogłoszenia, choć nikt nie ukrywa, że chęć podjęcia wyzwania istnieje. Byłaby to druga próba Geralta zaatakowania PlayStation 3 i Xboksa 360. Swego czasu w produkcji był bowiem Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - specjalna wersja „jedynki”, przygotowana z myślą o konsolach. Prace nad tym tytułem ostatecznie zostały jednak wstrzymane i nic nie wskazuje na to, by miały być kontynuowane.