autor: Dorota Drużko
Więcej szczegółów na temat multiplayera w Crysis: Warhead
W sierpniowym raporcie studia Crytek, Crysis Monthly Update #4, możemy przeczytać kilka informacji na temat nowego modułu multiplayer w Crysis: Warhead określanego mianem Crysis Wars. Twórcy gry uważają nawet, że stanowi on w zasadzie odrębną produkcję sprzedawaną po prostu w jednym pudełku ze wspomniana grą. Zresztą za jego przygotowanie odpowiedzialne jest studio dewelopeskie z Frankfurtu, nie zaś ekipa z Budapesztu pracująca nad kampanią dla jednego gracza w Warhead.
W sierpniowym raporcie studia Crytek, Crysis Monthly Update #4, możemy przeczytać kilka informacji na temat nowego modułu multiplayer w Crysis: Warhead określanego mianem Crysis Wars. Twórcy gry uważają nawet, że stanowi on w zasadzie odrębną produkcję sprzedawaną po prostu w jednym pudełku ze wspomniana grą. Zresztą za jego przygotowanie odpowiedzialne jest studio dewelopeskie z Frankfurtu, nie zaś ekipa z Budapesztu pracująca nad kampanią dla jednego gracza w Warhead.
Z pewnością najważniejszą zmianą w porównaniu do multiplayera z oryginalnego Crysisa będzie wprowadzenie nowego trybu rozgrywki -TeamInstantAction, a wraz z nim ulepszonego systemu spawnów. Teraz gracze będą pojawiać się jak najbliżej swoich sojuszników i możliwie jak najdalej od wrogów. Twórcy obiecują też, że mapy stworzone z myślą o TeamInstantAction mają być tak zaprojektowane, aby użytkownicy mogli jak najlepiej wykorzystać możliwości zbroi nanosuit. Pewnym zmianom ulegną same zasady rozgrywki - w przypadku, gdy żadna ze stron nie zdoła zniszczyć bazy przeciwnika, wygra ta, której baza posiada więcej energii, natomiast jeżeli obydwie mają jej tyle samo, czas potyczki zostanie wydłużony dopóki któraś z drużyn nie zdobędzie przewagi. Na mapie wyznaczone zostaną specjalne miejsca, z których zniszczenie wrogiej bazy będzie łatwiejsze.
W momencie wydania gry dostępnych będzie 21 map, w tym 9 przeznaczonych do trybu PowerStruggle i 12 do InstantAction i TeamInstantAction. Wśród nich znajdzie się siedem zupełnie nowych plansz i pięć zmodyfikowanych poziomów pochodzących z Crysis Christmas Map Pack, pozostałe zaś to zbalansowane mapy znane z oryginalnego Crysisa.
Do walki będziemy mogli wykorzystać dwie nowe bronie - FGL-40 oraz AY-69. Crytek obiecał też, że działanie tych już znanych graczom zostanie trochę zmodyfikowane, przez co teraz każda z nich powinna znaleźć zastosowanie w odmiennych sytuacjach. Poprawie ma ulec także system prowadzenia pojazdów oraz zadawanych przez nie obrażeń. W dodatku wszystkie będą posiadać pewne słabe punkty, dzięki którym możliwe będzie zniszczenie ich przy użyciu zwykłej broni.
Crytek zapewnił, że naprawione zostaną wszystkie większe błędy zgłaszane przez społeczność graczy. W Crysis Wars powinna pojawić się funkcja umożliwiająca automatyczne pobieranie map do gry oraz sprawdzanie czy dostępna jest już nowa wersja programu.