Warzone 2 ma problemy i jest krytykowane, ale i tak gra masa ludzi
Debiut Call of Duty: Warzone 2.0 na Steamie okazał się dużym sukcesem pod względem popularności, ale gra zbiera słabe noty od graczy z powodu kiepskiego stanu technicznego.
16 listopada zadebiutowała gra Call of Duty: Warzone 2.0. Warto przyjrzeć się temu, jak produkcja poradziła sobie na Steamie.
- Pod względem popularności gra okazała się wielkim sukcesem. Call of Duty: Warzone 2.0 jest ściśle zintegrowane z płatnym CoD Modern Warfare II, gdyż obie produkcje uruchamiają się przez jeden launcher. Dlatego szacunki aktywności obejmują obie gry. Wczoraj w najgorętszym momencie dnia na Steamie bawiło się w nich 452 281 osób równocześnie.
- Dzienne rekordy aktywności samego CoD MW2 z kilku poprzednich dni wynosiły około 160-190 tys., więc szacujemy, że z tych 425 tys. osób na Warzone 2.0 przypada ok. 260-290 tys. graczy.
- Oczywiście należy pamiętać, że Call of Duty: Warzone 2.0 jest tytułem darmowym z mikropłatnościami, ale i tak jest to imponujący wynik.
- Gorzej jest z reakcjami graczy. Na Steamie tylko 38% recenzji użytkowników chwali Call of Duty: Warzone 2.0, co serwis kategoryzuje jako „w większości negatywny” odbiór gry.
- Pewnym pocieszeniem może być fakt, że większość osób nie krytykuje gameplayu. Reakcje są tak mocno negatywne z powodu kiepskiego stanu technicznego gry. Fani narzekają na problemy z logowaniem, niedziałające serwery, zawieszający się silnik oraz masę różnorodnych błędów. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy szybko naprawią te problemy.
- Warto dodać, że wysokie wyniki aktywności pokazują, że wielu graczy zagryza zęby i mimo tych wszystkich niedoskonałości gra w Call of Duty: Warzone 2.0. Powstaje jedynie pytanie, na jak długo starczy im cierpliwości.
Przypomnijmy, że gra trafiła równocześnie na PC oraz konsole PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
W tym roku seria powróciła na Steama po długiej nieobecności. CoD: Warzone nigdy nie zostało udostępnione w tym serwisie, a Modern Warfare II jest pierwszą główną części cyklu od wydanego w 2017 roku Call of Duty: WWII, które zadebiutowało w sklepie firmy Valve. Obie nowe odsłony marki cieszą się sporą popularnością, co pokazuje, że powrót na Steama był dobrą decyzją.