Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2012, 12:58

autor: Adrian Werner

Warlock: Master of the Arcane - wysyp informacji o turowej strategii Paradox Interactive

W trakcie tegorocznej edycji imprezy Paradox Connect zaprezentowano grywalną wersję turowej strategii Warlock: Master of the Arcane. Dzięki temu dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy na temat tego projektu.

W sierpniu ubiegłego roku firma Paradox Interactive zapowiedziała grę Warlock: Master of the Arcane, czyli turową strategię, której akcja toczy się w znanej z cyklu Majesty krainie Ardania. Wypuszczono wtedy kilka screenów i niewiele mówiący zwiastun, ale jednocześnie poskąpiono informacji na temat samej rozgrywki. Na szczęście projekt ten pojawił się na tegorocznej edycji imprezy Paradox Connect, dzięki czemu wiemy o nim teraz znacznie więcej.

Warlock: Master of the Arcane - wysyp informacji o turowej strategii Paradox Interactive - ilustracja #1

Podobnie jak inne turówki fantasy, w Warlock: Master of the Arcane zajmować się będziemy rozbudową miast i gromadzeniem oraz zarządzaniem surowcami. Największy nacisk położony zostanie jednak na magię i rywalizację z innymi czarodziejami. Gra zaoferuje wiele metod osiągniecia zwycięstwa. Jedną z nich ma być oczywiście kompletne zniszczenie wrogich frakcji, ale podboje wojenne nie będą jedyną drogą do sukcesu. Pojawi się też m.in. opcja oddawania czci jednemu z ośmiu bóstw, co wiązać się ma z wypełnianiem dla nich konkretnych zadań. Po pewnym czasie takie działania sprowadzą na nas gniew konkurencyjnego boga, który przywoła do Ardanii swojego wybrańca. Pokonanie go zapewni nam zwycięstwo.

W Warlock: Master of the Arcane mapy generowane będą losowo na podstawie podanych przez graczy parametrów. Rozgrywkę urozmaici możliwość przenoszenia się za pomocą magicznych portali z Ardanii do innych krain, które będą bardziej niebezpieczne, ale jednocześnie również bogatsze w surowce i manę.

Warlock: Master of the Arcane - wysyp informacji o turowej strategii Paradox Interactive - ilustracja #2

Mapy podzielone zostaną na heksy. Wiele z nich posiadać będzie specjalne właściwości i do rzucania czarów czy produkcji konkretnych dóbr konieczne ma być zajmowanie odpowiedniego pola. Każdą rozgrywkę zaczniemy z jednym miastem i dwoma oddziałami. Gra zaoferuje kilka metod rozbudowy armii. Poza standardowym werbowaniem nowych żołnierzy będziemy mogli nauczyć się też tresować dzikie bestie. Pojawią się również czary przyzywające potężnych sojuszników. Co ciekawe, po zajęciu metropolii wrogiej frakcji uzyskamy możliwość produkcji przypisanych jej jednostek.

Jak na grę o wojnach czarodziejów przystało, Warlock: Master of the Arcane zaoferuje szeroki wachlarz różnorodnych zaklęć. Rozwijanie zdolności magicznych wymagać będzie prowadzenia badań umożliwiających odblokowywanie kolejnych gałęzi na drzewku czarów.

Warlock: Master of the Arcane - wysyp informacji o turowej strategii Paradox Interactive - ilustracja #3

Warlock: Master of the Arcane tworzony jest wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera zapowiadana jest na lato tego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej