autor: Janusz Guzowski
War Z sprzedało się 2,8 mln egzemplarzy
Przedstawiciele studia Hammerpoint poinformowali, że gra Infestation: Survivor Stories (znana wcześniej jako War Z) rozeszła się w nakładzie ponad 2,8 miliona egzemplarzy.
Gra Infestation: Survivor Stories (znana wcześniej jako War Z) to postapokaliptyczne MMO z elementami survival horroru, w którym świat został opanowany przez zombie. Cechą „wyróżniającą” ten tytuł jest ponadprzeciętna ilość mało subtelnych zapożyczeń z innych produkcji. Twórcy opierali się przede wszystkim na Day Z, modzie do gry ArmA II – ofiarą inspiracji padła nie tylko nazwa (co mogło wprowadzić niektórych graczy w błąd), ale też mechanika czy nawet grafiki promocyjne. Dodatkowo rozbieżności między pierwotnymi zapowiedziami deweloperów a ostatecznym poziomem produkcji, zaowocowały raczej chłodnym przyjęciem ze strony recenzentów.
Mimo to wydaje się, że kopiowanie popłaca. Przedstawiciele studia Hammerpoint poinformowali we wpisie dla serwisu Gamasutra, że gra Infestation: Survivor Stories sprzedała się w ponad 2,8 miliona egzemplarzy. Co więcej, ponad połowa posiadaczy tytułu spędziła przy nim ponad 50 godzin, niektórzy nawet przekroczyli granicę 1000 godzin (jednocześnie z udostępnionych grafik wynika, że ponad 300 tysięcy osób zrezygnowało z dalszej zabawy przed upływem 60 minut).
Twórcy przyznali też, że pierwotny tytuł gry był fatalną pomyłką i że błędem było zignorowanie zdania społeczności na ten temat. Jednocześnie zapewnili, że ich intencje przez cały czas były i pozostają jak najlepsze. Obecnie studio pracuje nad Infestation: New Beginning.