autor: Marek Grochowski
W tym roku Xbox 360 bez exclusive’a na miarę Halo 3
Shane Kim, nowo wybrany wiceprezydent oddziału ds. Strategii i Rozwoju Biznesu w korporacji Microsoft, udzielił ostatnio wywiadu serwisowi Next-Gen. W swoich wypowiedziach poruszył kilka istotnych spraw dotyczących aktualnej listy gier przeznaczonych na Xboksa 360, jak i zagadnień dotyczących obecnej pozycji rynkowej amerykańskiej konsoli.
Shane Kim, nowo wybrany wiceprezydent oddziału ds. Strategii i Rozwoju Biznesu w korporacji Microsoft, udzielił ostatnio wywiadu serwisowi Next-Gen. W swoich wypowiedziach poruszył kilka istotnych spraw dotyczących aktualnej listy gier przeznaczonych na Xboksa 360, jak i zagadnień dotyczących obecnej pozycji rynkowej amerykańskiej konsoli.
Odwołując się do produkcji, które ukażą się niebawem na maszynie Microsoftu, Kim stwierdził: „Myślę, że platforma jest tak samo (jeśli nie bardziej) mocna jak rok temu. Ciężko się to mówi, ponieważ w ubiegłym roku mieliśmy niewiarygodne tytuły – BioShocka, Halo 3, Mass Effecta i Call of Duty 4. Szczególnie gdy spojrzy się na Halo 3, które było dla branży nadzwyczajnym wydarzeniem, łatwo uzmysłowić sobie, że prawdopodobnie nie da się już być tak samo silnym”.
Pomimo tego, że w tym sezonie nie zobaczymy więc tak dochodowego exclusive’a jak dzieło Bungie, Shane Kim nie zapomina o bijącym rekordy sprzedaży Grand Theft Auto IV i fakcie, że posiadacze Xboksów 360 otrzymają do dziecka Rockstar Games dwa obszerne dodatki, których nie uświadczą właściciele PlayStation 3. Wielkie nadzieje pokłada też w kontynuacjach Gears of War i Fable, mówiąc wprost: „Uważam, że GoW 2 i Fable 2 będą naprawdę wielkimi hitami” . Powtórzenie sukcesu Halo 3 wydaje się jednak w ich przypadku nieosiągalne – przygody Master Chiefa rozeszły się dotąd w nakładzie ponad 8 mln egzemplarzy.