W The Elder Scrolls IV: Shivering Isles wykryto bardzo poważny błąd!
Fani czwartej odsłony cyklu The Elder Scrolls odkryli bardzo poważny błąd w programie, który pojawia się po instalacji pierwszego rozszerzenia, zatytułowanego Shivering Isles. Usterka powoduje zawieszenie się gry, niezależnie od tego czy wkroczyliśmy do Krainy Szaleństwa Sheogoratha, czy pozostaliśmy w Cyrodiil.
Fani czwartej odsłony cyklu The Elder Scrolls odkryli bardzo poważny błąd w programie, który pojawia się po instalacji pierwszego rozszerzenia, zatytułowanego Shivering Isles. Usterka powoduje zawieszenie się gry, niezależnie od tego czy wkroczyliśmy do Krainy Szaleństwa Sheogoratha, czy pozostaliśmy w Cyrodiil.
Problem wywołują generowane przez program numery identyfikacyjne wszystkich obiektów, jakie pojawiają się na ekranie. Gdy zakres dostępnych liczb zostanie wyczerpany, nowopowstałe obiekty znikają ze świata, a Oblivion zawiesza się. W zależności od liczby wyświetlanych FPS-ów, błąd może pojawić się już po pięćdziesięciu godzinach gry. Posiadacze wolniejszych komputerów mogą zauważyć problem znacznie później, np. po 120 godzinach zabawy.
Firma Bethesda Softworks pracuje nad łatką, która usuwa usterkę z wersji PeCetowej. Trwa również intensywne badanie edycji przeznaczonej na konsolę Xbox 360 – wygląda na to, że również ona została uszkodzona. W Internecie pojawiły się już fanowskie patche dla posiadaczy „blaszaków”, ale Bethesda Softworks zaleca daleko idącą ostrożność w ich korzystaniu. Zdaniem autorów gry lepiej poczekać na oficjalną łatę.