Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2025, 14:18

autor: Adrian Werner

W nowym RPG twórców Mass Effecta dostaniemy wystarczająco dużo czasu, aby przywiązać się do swojego świata i postaci

Twórcy RPG-a Exodus opowiedzieli o swojej grze, ujawniając sporo nowych informacji dotyczących m.in. swobody podejmowania decyzji oraz kształtowania elementów wirtualnego świata.

Źródło fot. Hasbro
i

Jednym z nadchodzących RPG-ów, na który czekamy najbardziej, jest Exodus, czyli produkcja, nad którą pracują weterani serii Mass Effect. Odpowiedzialne za tę grę studio Archetype Entertainment opublikowało właśnie nowy materiał wideo, w którym założyciele firmy opowiedzieli o projekcie, przy okazji ujawniając sporo nowych konkretów.

Zmieniający, starzejący się świat

Jednym z głównych wyróżników Exodus jest fakt, że gra odwzoruje dylatację czasu związaną z podróżami kosmicznymi zbliżającymi się do prędkości światła. W rezultacie świat będzie „starzał się” znacznie szybciej, niż kierowana przez nas postać.

  1. Po początkowych fragmentach kampanii efekt ten będzie wyraźnie widoczny i finał od momentu startu historii może dzielić nawet kilka stuleci. W połączeniu z dużą swobodą decyzji spowoduje to, że autorzy nie są w stanie przewidzieć, ile lat w świecie gry zajmie nam przejście kampanii. Jednak zapewniają, że dostaniemy wystarczająco dużo czasu, aby przywiązać się do swojego świata i postaci.
  2. Współgrać będzie z tym tzw. system Dynastii. Pod tą nazwą kryje się grupa kolonistów, którzy mają podobne przekonania i działają w realizacji wspólnego celu. Gdy zostawimy ją na naszej głównej planecie i wrócimy po kilku latach lub dekadach, kolonia ulegnie zmianom w oparciu o to, jaką dynastię wybraliśmy.
  3. W trakcie kampanii cywilizacja kolonistów przejdzie duże zmiany, bazując na naszych wyborach. Elastyczność tego systemu oraz jego różnorodność jest jednym z głównych powodów, dla których produkcja gry zajmuje tak dużo czasu.
  4. Na innych planetach znajdziemy także niezależne dynastie, z którymi ukształtujemy różne relacje.
  5. Wśród towarzyszy, poza ludźmi, znajdą się także zwierzęta, które zyskały świadomość i wysoką inteligencję.

Duża różnorodność misji i nieodzowne wybory

Ponadto autorzy obiecują dużą różnorodność misji. Niektóre z nich rozegramy na planecie będącej nowym domem naszej cywilizacji, a inne zabiorą nas na inne światy, w tym te zlokalizowane w odległych układach gwiezdnych.

  1. Struktura kampanii ma przypominać pierwsze odsłony serii Mass Effect oraz Star Wars: Knights of the Old Empire.
  2. Na początku fabuła ma mieć małą skalę, pozwalając nam na skoncentrowanie się na stworzeniu nowego domu dla towarzyszy. Z czasem wzrost naszego znaczenia zacznie jednak przyciągać uwagę wrogich sił, znacznie potężniejszych od naszej kolonii.
  3. Kampania składać się będzie zarówno z dosyć liniowych misji fabularnych, jak i otwartej eksploracji oraz misji pobocznych. Nawet w tej pierwszej kategorii gracze będą jednak zmuszeni cały czas podejmować trudne decyzje, a priorytetem dla autorów jest, aby te wybory miały duże znaczenie dla dalszego rozwoju historii.
  4. Bardzo istotną częścią gry ma być także rozwijanie relacji z innymi postaciami, co obejmie zarówno przyjaźnie, jak i romanse.
  5. Planeta, na której funkcjonować będzie nasza kolonia, dawniej należała do potężnej cywilizacji. W kampanii dużo czasu poświęcimy próbom odkrycia (m.in. poprzez eksplorację ruin), co doprowadziło do wymarcia tego ludu.

Exodus zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series S, Xbox Series X oraz PlayStation 5. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.

  1. Boję się o Mass Effect 5. Ostatnie doniesienia z Bioware zwiastują, że EA nie uczy się na błędach

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej