autor: Kamil Zwijacz
W najnowszego Tomb Raidera w ciągu 48 godzin zagrało ponad milion osób
Karl Stewart, odpowiadający za wizerunek marki Tomb Raider na świecie, poinformował na Twitterze, że w najnowszą odsłonę popularnej serii zagrało już milion osób. Dodatkowo w sklepach zaczyna brakować płyt z grą. Mamy hit!
Najnowszy Tomb Raider ukazał się na rynku 5 marca w wersji na konsole Xbox 360, PlayStation 3, a także komputery PC. Karl Stewart, odpowiadający w studiu Crystal Dynamics za wizerunek marki na świecie, poinformował na Twitterze, że w najnowsze przygody Lary Croft w ciągu pierwszych 48 godzin zagrało milion osób.
Niestety, nie określono czy liczba ta dotyczy sprzedaży, czy ilości osób, które zagrały w nią będąc online, dzięki czemu firma mogła sprawdzić statystyki. Stewart napisał także, że dochodzą do niego wieści o kończących się zapasach w niektórych sklepach, co w sumie nie powinno nas dziwić po tym jak świetnie gra została przyjęta przez media. Również nasz recenzent, Przemek Zamęcki, był zachwycony produkcją, wystawiając jej notę 9,5 w 10 stopniowej skali.
Tomb Raider dostępny jest na naszym rynku w sugerowanej cenie wynoszącej 139,90 zł (PC) i 239,99 zł (konsole). Dzięki firmie Cenega Poland tytuł ukazał się w pełnej polskiej wersji językowej - głosu Larze Croft użyczyła aktorka Karolina Gorczyca, znana z seriali Majka i Usta Usta, a także z filmów Miłość na wybiegu czy Zdjęcie.
Seria Tomb Raider liczy kilkanaście gier bez wszelkich składanek i zestawów. Ostatnią odsłoną jest reboot z bieżącego roku, który pozwala wcielić się w Larę Croft jeszcze sprzed czasów, gdy została sławną panią archeolog. Tytuł zebrał znakomite oceny. Obecnie może pochwalić się średnią na serwisie Metacritic wynoszącą 87 punktów w wersji na konsolę PlayStation 3 i 86 w przypadku Xboksa 360.