Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2011, 09:32

W konsolowe Afterfall: InSanity zagramy najwcześniej w 2012 roku

Nicolas Games rozwiązał umowę z firmą Just a Game czego wynikiem jest zawieszenie prac na portem gry na PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Afterfall: InSanity ukaże się zgodnie z planem w czwartym kwartale tego roku jedynie na pecetach.

Spółka Nicolas Games, odpowiadająca za Afterfall: InSanity – post-apokaliptyczny survival horror, poinformowała o rozwiązaniu umowy z firmą Just a Game. Oznacza to, że w chwili obecnej gra nie ma wydawcy na konsole PlayStation 3 oraz Xboksa 360, a same prace nad portami zostają wstrzymane. Wersja pecetowa gry i jej premiera pozostają niezagrożone.

W konsolowe Afterfall: InSanity zagramy najwcześniej w 2012 roku - ilustracja #1

Nicolas Games rozwiązał współpracę z Just a Game, ponieważ firma nie wywiązywała się z ustaleń odnośnie finansowania produkcji gry, ani nie prowadziła żadnych działań marketingowych zapisanych w umowie. Obecnie trwają negocjacje z trzema innymi wydawcami, które powinny zakończyć się najpóźniej 30 września. Jak tylko uda się podpisać nową umowę prace nad portem gry na PS3 i X360 zostaną wznowione. Prezes zarządu Tomasz Majka podkreśla jednak, że nie ma szans na premierę wersji konsolowych w tym roku.

Zamieszanie z wydawcą edycji konsolowej wpłynie znacząco na promocję gry. Just a Game był zobligowany do pokrycia kosztów udziału Nicolas Games w rozpoczynających się w przyszłym tygodniu targach gamescom w Kolonii. Przez rozwiązanie umowy polska produkcja nie zostanie tam zaprezentowana.

W konsolowe Afterfall: InSanity zagramy najwcześniej w 2012 roku - ilustracja #2

Afterfall: InSanity ma być pierwszym tytułem wprowadzającym graczy w post-apokaliptyczny świat znany jako Afterfall. Ten survival horror, przypominający dobrze znany fanom gatunku Dead Space, tworzony jest przez studio Nicolas, a jego premiera na komputery osobiste planowana jest w czwartym kwartale tego roku. Dokładną datę wydania poznamy podczas wrześniowej konferencji w Warszawie.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej