autor: Marcin Skierski
W grze Hitman: Rozgrzeszenie zobaczymy tłumy liczące nawet 1200 postaci
Jutro na targach Game Developers Conference studio IO Interactive zaprezentuje możliwości G2-Crowd Technology na przykładzie gry Hitman: Rozgrzeszenie. Ten element silnika Glacier 2 pozwoli w jednej chwili wyświetlać na ekranie nawet 1200 animowanych postaci.
Nadchodząca gra Hitman: Rozgrzeszenie będzie korzystać z technologii G2-Crowd, pozwalającej wyświetlać naraz na ekranie nawet 1200 animowanych postaci obdarzonych sztuczną inteligencją. Jej działanie zostanie zaprezentowane jutro, na Game Developers Conference w San Francisco.
Pokaz poprowadzi Kasper Fauerby, czołowy programista fizyki w studiu IO Interactive. Twórca wyjaśni techniki optymalizacji wykorzystane do tego, aby z równoczesnym wyświetleniem setek animowanych postaci na ekranie poradziły sobie konsole obecnej generacji. Jednocześnie w takich sytuacjach animacja utrzymuje stałe 30 klatek na sekundę.
G2-Crowd Technology jest jedną z ciekawszych funkcji silnika Glacier 2 autorstwa studia IO Interactive. Twórcy za wszelką cenę chcieli zawrzeć w swojej nadchodzącej produkcji tłumy, które wpasowywałyby się w specyfikę niektórych misji. Celem dewelopera jest umożliwienie graczowi interakcji i wywierania wpływu na zachowanie każdej postaci.
Hitman: Rozgrzeszenie zadebiutuje w tym roku na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Cenega w polskiej wersji językowej na wszystkich trzech platformach sprzętowych. Szczegółowe informacje na temat lokalizacji zostaną podane wkrótce.
- Zapowiedź – Hitman: Absolution – o skradaniu i akcji w nowych przygodach agenta 47
- Zapowiedź – Hitman: Absolution – E3 2011 – pierwsze spojrzenie