W Deus Ex: Bunt Ludzkości zabrakło trzech miast
W Deus Ex: Bunt Ludzkości jest ogromną i rozbudowaną grą, ale mogła być jeszcze większa. Twórcy odpowiedzialni za stronę artystyczną i design gry mówią o trzech hubach, jakie miały pojawić się w ich grze: Montrealu, górnym Szanghaju i nieokreślonym mieście w Indiach.
Jednym z ambitnych zadań, jakie postawili przed sobą autorzy Deus Ex Bunt Ludzkości, było stworzenie hubów, które miały dawać graczom swobodę w eksploracji i wykonywaniu zadań pobocznych. W grze odwiedziliśmy Detroit i dolną część futurystycznego Szanghaju. Jednak twórcy pracowali jeszcze nad trzema innymi hubami: Montrealem, górnym Szanghajem i niesprecyzowanym miastem w Indiach.
Choć lokacje takie jak górny Szanghaj i Montreal odwiedzamy w grze, twórcy planowali je jako bardziej rozbudowane i pozwalające na swobodną eksplorację huby. Jonathan Jacques-Belletete (JJB) i Frank Lapikas, odpowiedzialni za stronę artystyczną i design gry, udzielili wywiadu magazynowi EDGE, w którym ujawnili, na jakim etapie stanęły prace nad tymi lokacjami. Jak się okazuje, dwie z nich były w zaawansowanym stadium rozwoju, lecz nie wystarczyło czasu na ich dokończenie. Można przypuszczać, że jeszcze będziemy mieli szansę je ujrzeć, choćby w ramach DLC.
Twórcy żałują, że nie zdążyli w grze pokazać większej porcji miasta, w którym mieści się siedziba Eidos Montreal. Chcieli oni odtworzyć w grze specyficzną architekturę dzielnicy Plateau-Mont-Royal, w której królują kamienice-bliźniaki typu triplex, ze specyficznymi metalowymi balustradami. Prace nad Montrealem A.D. 2027 nie skończyły się na stworzeniu grafik koncepcyjnych, jakie widzimy poniżej, czy siedziby Picus Network, jaką odwiedzamy w grze. Hub został zbudowany przez twórców, nie został jednak wypełniony grywalną zawartością.
Nie tylko ulice Montrealu nie znalazły się w grze mimo rozpoczęcia nad nimi prac. Podobnie było z górnym Szanghajem, stanowiącym ogromny kontrast względem odwiedzonej przez graczy dolnej części. Miasto, widziane w grze z górującej nad nim wieży Tai Yong Medical, zapowiadało się bardzo ciekawie: zielono, jasno, futurystycznie, prawie utopijnie.
Twórcy stwierdzili, że tworzenie hubów do Buntu Ludzkości wymagało zbyt wielkich nakładów pracy, dlatego też szybko zrezygnowali także z początkowych planów stworzenia indyjskiego miasta. Aby podkreślić ilość włożonej w grę pracy, określili liczbę mebli, jaką zaprojektowali, jako „mogącą wypełnić cały katalog Ikea”. To, że twórcy są tak chętni do dzielenia się szczegółami swojej pracy jest świetne i otwiera oczy na to jak skomplikowanym procesem jest tworzenie gry. Więcej o pracach nad grą można zobaczyć na poniższym filmiku na gry-online.pl.
- Nadchodzący dodatek DLC do Deus Ex: Human Revolution
- Recenzja w gry-online.pl
- Video zwiastun na premierę (PL)
- Video kulisy produkcji #6 warstwa audio (PL)
- Video kulisy produkcji #5 aspekty społeczne i hacking (PL)
- Video kulisy produkcji #4 zakradanie (PL)
- Video kulisy produkcji #3 (PL) walka
- Video kulisy produkcji #2 (PL)
- Video kulisy produkcji #1 (PL)