autor: Artur Falkowski
W czym (zdaniem wydawcy) gra Two Worlds jest lepsza od Obliviona
Niezwykle ciekawego wywiadu serwisowi Eurogamer udzielił Dirk Hassinger z Zuxxez Entertainment, niemieckiego wydawcy polskiej gry Two Worlds. Rozmowa dotyczyła wspomnianego tytułu, a dokładniej mówiąc, jego porównania z bestsellerowym cRPG sprzed roku, The Elder Scrolls IV: Oblivion.
Niezwykle ciekawego wywiadu serwisowi Eurogamer udzielił Dirk Hassinger z firmy Zuxxez Entertainment, niemieckiego wydawcy polskiej gry Two Worlds. Rozmowa dotyczyła wspomnianego tytułu, a dokładniej mówiąc, jego porównania z bestsellerowym cRPG sprzed roku, The Elder Scrolls IV: Oblivion.
Według Hassingera, Two Worlds jest produkcją bardziej rozbudowaną niż dzieło firmy Bethesda Softworks i pomimo wielu podobieństw, odmienną: „ Two Worlds może wyglądać, jakby bazowało na Oblivionie , ale jeżeli tylko się w obie gry zagłębić, widać, jak bardzo się różnią. Nasza oferuje znacznie więcej przeżyć, a elementy wspólne dla obu produkcji są o wiele bardziej rozbudowane. Mamy lepszy system ekwipunku, bardziej zaawansowaną magię, a nawet jazdę konną. Ponadto dysponujemy bardziej złożonym społeczeństwem, w którego skład wchodzi o wiele większa liczba frakcji. Nie znaczy to, że Oblivion jest gorszy, po prostu Two Worlds ma więcej „mięsa”.
Następnie Hassinger podkreślił najważniejszy, jego zdaniem, atut Two Worlds – tryb multiplayer. Przypomniał, że w jego ramach można uczestniczyć w dwóch rodzajach rozgrywki: pierwszym przypominającym nieco Guild Wars, gdzie użytkownicy mogą się spotykać i łączyć w drużyny jedynie w określonych miejscach, a następnie wspólnie wyruszać na misje, oraz drugim, będącym niczym innym jak standardową areną do walk pomiędzy graczami.
„Nikt do tej pory nie próbował połączyć free-roamingowego, nastawionego na rozgrywkę dla jednego gracza RPG z tak rozbudowanym trybem multiplayer” – powiedział Hassinger.