W Cities: Skylines 2 na premierę zabraknie przydatnej funkcji z jedynki, wspomagała budowanie [Aktualizacja]
Wczorajszy stream twórców Cities: Skylines 2 przyniósł sporo informacji, choć ta o braku pewnej funkcji znanej z oryginału nie ucieszyła graczy.
Aktualizacja
Do ostatniej wiadomości studia Colossal Order na X/Twitterze, poświęconej terraformacji, dołączony został screen, na którym widać opisane w tej wiadomości linie konturowe terenu. Niewykluczone zatem, że pomocna funkcja jednak trafi do podstawowej wersji gry, ewentualnie zostanie do niej wprowadzona w jednej z pierwszych łatek.
Oryginalna wiadomość (14 wrzesnia)
Kontynuacja Cities: Skylines już zyskała uznanie graczy dzięki wpisom twórców, którzy dokładnie omówili nowości i zmiany w „dwójce”. Jednakże w grze zaistnieją też pewne braki względem poprzednika. Jednym z nich będzie nieobecność w Cities: Skylines 2 podstawowej i bardzo przydatnej funkcji znanej z oryginału: linii konturowych terenu.
Gwoli ścisłości, w pierwszym CS-ie funkcja ta (notabene dodana w aktualizacji) widoczna jest tylko przy podglądzie wysokości terenu z poziomu edytora map. Jednakże gracze uznali te linie za tak przydatne przy budowaniu m.in. na wzgórzach (via serwis Reddit), że sporą popularnością cieszyły się mody pozwalające wyświetlać je w dowolnym momencie, takie jak Toggle It oraz już niedziałający Topographic Lines Toggle.
- Tymczasem w Cities: Skylines 2 linie konturowe terenu będą całkowicie nieobecne na premierę gry. Podobnie jak rowery, co ponownie potwierdzono w trakcie wczorajszej transmisji na kanale YouTube studia Colossal Order.
- Niemniej ten drugi brak to dla fanów drobiazg, czego nie można powiedzieć o pierwszej i – wydawałoby się – podstawowej funkcji. Część graczy łudziła się, że twórcy dodadzą linie terenu od razu na premierę – aż do wczorajszego streamu.
Jedyną nadzieją dla fanów jest to, że wzmianka o braku takiej opcji „na premierę” oznacza, że pojawi się ona w przyszłej aktualizacji. Niektórzy internauci bagatelizują ten problem, bo – jak twierdzą – po setkach godzin gry nie wiedzieli o tej funkcji, dopóki nie zajrzeli do materiałów zamieszczanych przez youtuberów.
Na szczęście transmisja „Let’s Start a City!” przyniosła też inne wieści, które poprawiły fanom humor. Część z nich to drobiazgi pokroju liści drzew zmieniających kolor jesienią i przykryciu ich śniegiem zimą (czego nie było widać na dotychczasowych materiałach). Jednakże fani docenili też znacznie ulepszone narzędzie do tworzenia dzielnic, choć już kwestia chodników podzieliła internautów.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Gra będzie też od razu dostępna w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.
Może Cię zainteresować:
- Paradox stawia na „nieskończone” gry; firma skasowała prawie połowę projektów od 2013 roku
- Na Life by You, rywala The Sims od Paradox, poczekamy znacznie dłużej