autor: Szymon Liebert
W Bioshock 2 wcielimy się w Big Daddy’ego?
Wczorajsze doniesienia na temat Bioshocka 2 nie były prawdziwe, co rzekomo potwierdziła Elizabeth Tobey, pracująca dla firmy 2K. W zamian otrzymaliśmy zupełnie nową porcję informacji, podobno tym razem odpowiadającą rzeczywistości w większym stopniu. Wygląda na to, że w grze nie wcielimy się w detektywa, ale w pierwszego stworzonego Big Daddy’ego, a zmierzymy się ze wspominaną już Big Sister.
Wczorajsze doniesienia na temat Bioshocka 2 nie były prawdziwe, co rzekomo potwierdziła Elizabeth Tobey, pracująca dla firmy 2K. W zamian otrzymaliśmy zupełnie nową porcję informacji, podobno tym razem odpowiadającą rzeczywistości w większym stopniu. Wygląda na to, że w grze nie wcielimy się w detektywa, ale w pierwszego stworzonego Big Daddy’ego, a zmierzymy się ze wspominaną już Big Sister.
W skórze Big Daddy’ego będziemy mogli korzystać z wiertła oraz ulepszać nasze wyposażenie i aplikować sobie różne plazmidy. Podczas zabawy naszym zadaniem będzie między innymi wyzwalanie Małych Sióstr (Little Sisters) spod „opieki” innych Tatuśków. Gdy tego dokonamy, będziemy mogli Siostrę przetworzyć (Harvest) lub adoptować (Adopt). W tym drugim przypadku postać będzie podążała za nami po różnych poziomach, zbierając ze zwłok cenny materiał Adam, podczas gdy my będziemy musieli zmierzyć się z dodatkowymi falami mieszkańców Rapture. Tego typu sytuację obserwowaliśmy wielokrotnie w pierwszej części, chociaż z zupełnie innej perspektywy. Za rzetelność powyższych szczegółów ręczy Shacknews.
Oprócz tych ciekawych doniesień w sieci pełno jest nowych informacji na temat fabuły i mechaniki zabawy, jednak większość z nich jest wciąż bardzo niepewna. Pojawiły się one przede wszystkim na forach Gamespota i NeoGAF. Podobno gra toczy się więc nie 7, a 10 lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części. Wspominana Duża Siostra, czyli dorosła wersja jednej z ocalałych Little Sisters, będzie nową szefową w Rapture i główną przeciwniczką dla gracza. Co jakiś czas, gdy zabijemy wystarczają ilość wrogich Big Daddy’ch, pojawi się ona w okolicy, co zasygnalizowane zostanie śpiewem Małych Sióstr.
Big Sister będzie najszybszą i najbardziej kłopotliwą istotą w całej grze. Miałaby ona rzekomo używać telekinezy do wykorzystywania przedmiotów w charakterze osłon lub rzucania nimi w stronę gracza. W roli zbuntowanego Big Daddy’ego otrzymamy jednak specyficzne zdolności tej istoty, jak chociażby specjalne ciosy, wspominane wiertło (które będzie się też ponoć przegrzewać) oraz zupełnie nowe plazmidy (wspomina się mutację Incinerate, pozwalającą na miotanie ognistymi kulami lub strumieniami ognia). Większą różnorodnością mają cechować się też drzewka rozwoju i ulepszeń.
Wraz z nowymi plazmidami otrzymamy nowe kombinacje i zastosowania różnych elementów (np. połączenie Incinerate z Cyclone Trap da w efekcie ognistą pułapkę). Oprócz tego będziemy mogli naprawiać uszkodzone działka i boty. Podobno dowiemy się też, jak surowiec Adam jest odzyskiwany z Małych Sióstr. Same Siostry mają wyglądać nieco przyjaźniej i mniej niepokojąco. Ponownie możemy przeczytać sugestie, że pojawią się poziomy rozgrywane całkowicie pod wodą, także na dnie oceanu nieopodal Rapture. Powrócą też Vita Chambers, logi audio, a jednym z poziomów będzie Fontaine Futuristics.
Wczoraj pisaliśmy o rzekomym trybie kooperacji. W komentarzach pod artykułem jeden z użytkowników napisał, że zapewne będzie to pierwsza zdementowana informacja. Dzisiaj rzeczywiście pojawiają się plotki na temat trybu sieciowego, jednak bez żadnych dokładniejszych detali. Jak widać, nowe doniesienia w wielu elementach zaprzeczają poprzednim. Możliwość wcielenia się w Big Daddy’ego na pewno brzmi interesująco, chociaż trzeba jeszcze poczekać na konkretne informacje, bo na razie wciąż pełno jest nieścisłości.
Powyższe plotki skomentowali także redaktorzy Game Informera, który jest przecież źródłem całego zamieszania. Na oficjalnej stronie magazynu zauważono, że będziemy mieli do czynienia tylko z jedną Dużą Siostrą i wspominano o Big Daddy’ch, z którymi stało się coś ciekawego. Autorzy poprosili też o niewierzenie we wszystkie informacje pojawiające się w sieci, gdyż krążące plotki zawierają błąd w pewnej „dużej” kwestii (czyli nawiązującej do Dużej Siostry lub Dużych Tatuśków). Wygląda na to, że komentarz dotyczy pierwszej porcji doniesień, chociaż również nie zostało to jasno wyjaśnione. Pewne sugestie wskazują też na datę wydania tego numeru magazynu. W kwietniu większość branżowych pism pozwala sobie na mniej lub bardziej wymyślne i brutalne żarty z okazji Prima Aprilis.
Tymczasem serwis Multiplayer MTV uzyskał potwierdzenie w sprawie platform, na jakie gra zostanie wydana. Tak jak podawaliśmy wcześniej, pod uwagę brane są pecety, Xbox 360 i PlayStation 3. Jakiś czas temu opublikowano plan wydawniczy firmy Take-Two, w którym pojawiła się informacja, że platformy w przypadku Bioshocka 2 nie zostały jeszcze ogłoszone. Może to oznaczać wydanie tytułu w okresie od sierpnia do października tego roku tylko na pewne platformy, a na inne w dalszej przyszłości. Na razie jednak kwestia ta nie została wyjaśniona.