W becie Diablo 4 wykryto poważny exploit; fani wydają się być zrezygnowani
Pewien youtuber w becie Diablo IV odkrył exploit, który umożliwia wykonywanie znacznie szybszych ataków, niż chcieliby tego twórcy. Dużą część fanów – o dziwo – wydaje się być… zrezygnowana.
Otwarta beta Diablo 4 dobiegła końca i choć Blizzard zdążył wprowadzić do gry pierwsze poprawki, nie uchroniło to ciekawskich graczy od natrafienia na nowe błędy, w tym kilka poważnych.
Ataki szybsze niż kiedykolwiek wcześniej
Jeden z glitchów został zaprezentowany przez letsplayera RaizQT w serwisie YouTube.
- Youtuber znalazł sposób na przyspieszenie o 30% wyprowadzania ataku dla każdej postaci.
- Sztuczka polega na jednoczesnym klikaniu przycisku ataku i trzymaniu klawisza ruchu. W ten sposób animacja ataku zostaje przerwana, co pozwala na zadanie ponownego, szybszego ciosu.
Poniższy film (od 1:34 minuty) przedstawia użycie tej metody w czasie gry.
Film demonstruje trik na klasie Łotr, która domyślne posiada umiejętność rzucania trzech ostrzy na krótki dystans. Według youtubera wykonanie 10 ataków zajmuje w normalnych warunkach 3,42 sekundy, lecz ze sztuczką udało się zejść do 2,37 sekundy. Oznacza to zwiększenie DPS (ang. damage per second – obrażenia na sekundę) aż o 30%. Sztuczka ta działa na każdej postaci, jednak liczba zyskanych w ten sposób DPS może się różnić w zależności od umiejętności.
Fani są pogodzeni z błędem
Fani w komentarzach pod filmem oraz na Reddicie oczywiście nie są zadowoleni z występowania w grze exploitu, a mimo to można wyczuć, że spora część z nich nie spodziewa się naprawienia problemu przez Blizzard do czasu premiery gry.
Nie zostanie to naprawione w dniu premiery, a może nawet nigdy. Wydaje mi się, że zapominacie, kto tworzy tę grę.
– Dyidaz
W Diablo III Reaper of Souls umiejętność Fala Mocy w klasie Czarodzieja również mogła zostać anulowana w podobny sposób, ale została naprawiona dopiero 4 miesiące później. Mogę sobie wyobrazić, że kiedyś zostanie to rozwiązane, ale kto wie kiedy…
– Shaiandra
Nie zabrakło również prześmiewczych opinii, sugerujących, jakoby błąd był zamierzoną mechaniką.
To zamierzony kompromis między rozwijaniem kanału nadgarstka [mięśni – przyp. red.] a robieniem większych DPS. Działa idealnie zgodnie z zamierzeniami Blizzarda.
– Espe.
Diablo IV – czy król wróci na zakurzony tron?
Uruchomienie otwartej bety nie było proste, głównie przez długie kolejki oraz popularny w serii Diablo błąd 316719 (związany z niestabilnością serwerów). Mimo to gracze, którym się to udało, wydawali się nie tryskać optymizmem w porównaniu do zachwytów towarzyszących zamkniętej becie. Największą zmorą bety były problemy techniczne oraz skalowanie poziomu trudności przeciwników.
Ostatecznie, pomimo bolączek, większość fanów (także czytelnicy Gry-Online) wydaje się być jednak zadowolona z kierunku obranego przez Blizzard przy Diablo IV. Ciekawi nas, jak gra będzie wyglądać na premierę.
Diablo 4 zadebiutuje na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series S/X 6 czerwca tego roku. Tytuł oferuje polską wersję językową (napisy i dubbing).