autor: Bartosz Świątek
W Baldur’s Gate 3 można umrzeć w pierwszych 15 sekundach gry
Nick Pechenin z Larian Studios – główny projektant systemów gry Baldur’s Gate 3 – stwierdził, że w produkcji tej będzie się dało umrzeć w ciągu pierwszych piętnastu sekund od rozpoczęcia zabawy. Wystarczy, że grając jedną z postaci klikniemy w niewłaściwym miejscu. W tytule znajdzie się sporo unikatowych mechanik.
W SKRÓCIE:
- grając jedną z postaci w BG3 – wampirem Astarionem – będzie można umrzeć w ciągu pierwszych piętnastu sekund zabawy;
- wystarczy, że gracz kliknie na rzekę płynącą zaraz obok bohatera (wampiry nie mogą przekraczać płynącej wody – jest dla nich niczym kwas);
- w grze znajdą się także inne mechaniki związane z krwiopijcami, ale nie będą zbyt mocno utrudniały graczom życia.
Prowadzone na żywo pokazy Baldur’s Gate III zdążyły nam już udowodnić, że będzie to tytuł trudny – szefowi Larian Studios, Svenowi Vincke, kilkukrotnie zdarzyło się doprowadzić postać do śmierci w swojej własnej grze (zawsze przyjmował to dzielnie, rzucając komentarze w stylu „och nie, znowu. To nie miało się zdarzyć” albo „nie uwierzycie, ale przeszedłem to piętnaście razy przed tym pokazem”). Nie ma wątpliwości, że omawiana produkcja będzie wymagała od graczy dużo ostrożności. Świetnie obrazuje to wywiad z Nickiem Pecheninem, który rozmawiając z dziennikarzami serwisu Rock Paper Shotgun stwierdził, że w BG3 można umrzeć dosłownie w pierwszych piętnastu sekundach właściwej rozgrywki.
Jeśli nie jesteś ostrożny, grając Astarionem możesz zginąć w Baldur's Gate III w pierwszych 15 sekundach gry. Wystarczy, że klikniesz na rzekę - chodzi o rzekę Chionthar, która płynie zaraz obok ciebie. Jeśli po prostu nie zwrócisz na to uwagi, rozpłyniesz się niczym w kwasie, dokładnie w miejscu w którym się pojawiasz – stwierdził Nick Pechenin.
Niektóre gry po prostu tak mają…
Nie zapomnę, jak w pierwszych minutach Disco Elysium zabiłam bohatera, każąc mu... ściągnąć krawat zwisający z żyrandola; z racji dręczącego go gargantuicznego kaca, włączenie światła zadało mu punkt obrażeń. A że startował z jednym punktem życia... ups! Jeśli Baldur’s Gate 3 ma zawierać podobne sytuacje, nie mogę się doczekać – Anna Garas, redakcja GRYOnline.pl.
Wampir nie może przekroczyć rzeki (to jedna ze słabości tego typu istot), ale spokojna, nieruchoma sadzawka czy bajorko nie stanowią dla niego problemu. Twórcy gry musieli więc przejrzeć cały świat Baldur’s Gate III – kawałek po kawałku – i sprawdzić, czy miejsca, w których znajdowała się woda, są właściwie oznaczone. Dzięki temu Astarion nie zginie na przykład przechodząc przez niewłaściwą kałużę. Produkcja bierze też pod uwagę inne charakterystyczne cechy nieumarłych krwiopijców – np. fakt, że muszą oni zostać zaproszeni do domu, zanim będą mogli do niego wejść. Warto odnotować, że te unikatowe mechaniki nie mają być skrajnie restrykcyjne – nie chodzi o to, by uprzykrzać graczom zabawę, a dać im ciekawą postać do odgrywania.
Na początku gry jest osada, której pomagasz w odparciu ataku goblinów. I oni krzyczą coś w stylu "chodźcie, nadchodzi więcej goblinów!". Astarion reaguje na to stwierdzając "Ach! Zostałem zaproszony!" – mówi projektant Larian Studios, podając przykład sztuczek stosowanych przez deweloperów.
Grą, w której moja jeszcze niewykreowana postać zginęła najszybciej, było Torment: Tides of Numenera. W początkowej fazie, kiedy bohater spada na ziemię (a przynajmniej tak mu się wydaje), odpowiedni wybór dostępnych opcji powoduje roztrzaskanie się o grunt i natychmiastową śmierć. Dzieje się to w momencie, kiedy nawet nie widzimy swojego awatara, bowiem początkowe informacje otrzymujemy w trybie tekstowym. Sądzę, że gdyby nie czytać ich zbyt uważnie, śmierć protagonisty można osiągnąć szybciej niż w 15 sekund – g40st, redakcja GRYOnline.pl.
Przypominamy, że Baldur’s Gate III zmierza na komputery oraz platformę streamingową Google Stadia. Pecetowa wersja gry powinna ma trafić do wczesnego dostępu w sierpniu.
- Widziałem Baldur's Gate 3 i już zbieram drużynę, bo jestem zachwycony
- Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?
- Wszystko o Baldur's Gate 3
- Baldur’s Gate III – strona oficjalna