futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 31 marca 2021, 10:08

Volkswagen zmienia nazwę w USA; poznajcie Voltswagena [Aktualizacja]

Volkswagen planuje podbić amerykański rynek. Pierwszym krokiem na drodze do celu okazała się zmiana nazwy. Od teraz marka nazywa się Voltswagen.

Aktualizacja:

Okazuje się, że nawet koncern tak wielki jak Volkswagen nie jest wolny od błahych pomyłek. Przedstawiciel firmy potwierdził serwisowi Engadget, że zmiana nazwy na Voltswagen to przedwczesny żart związany z Prima Aprilis. Dział marketingu widocznie pomylił datę 30 marca z 1 kwietnia. Akcja miała być jednocześnie formą promocji nowego elektrycznego samochodu Volkswagena, czyli ID.4. Finalnie całe wydarzenie stawia jednak markę w nieprzyjemnym położeniu. Jak podsumował dziennikarz Engadget: „To dziwne, że w ramach kampanii marketingowej Volkswagen zdecydował się przypomnieć ludziom, że nie można ufać temu, co mówią.”

Oryginalna wiadomość:

Zmiana nazwy marki samochodowej nie jest czymś często spotykanym. Jeszcze bardziej wyjątkowa wydaje się sytuacja, w której nowe miano obowiązuje jedynie w niektórych krajach. Na taki krok zdecydował się jednak niemiecki Volkswagen. W Stanach Zjednoczonych samochody tego koncernu sprzedawane będą pod nazwą Voltswagen. Nowa nomenklatura ma wskazywać na przywiązanie do elektrycznej sfery motoryzacji oraz ekologii.

W SKRÓCIE:
  • Volkswagen zmienia nazwę na Voltswagen.
  • Będzie ona obowiązywać jedynie w USA.
  • Zmiana związana jest z zaangażowaniem w elektryczną motoryzację.

W oficjalnym komunikacie grupa Volkswagena zakomunikowała, że zmiana nazwy jest swoistą deklaracją zaangażowania marki w segment aut elektrycznych. Ruch ten zbiega się w czasie z premierą modelu ID.4, z którym Volkswagen wiąże duże nadzieje. Jest to SUV, który nie tylko sam w sobie nie emituje CO2, ale również jego produkcja pozostaje bezemisyjna. Osiągnięto to dzięki odnawialnym źródłom energii, korzystaniu z ekologicznych środków transportu oraz inwestycjom w akcje mające na celu rekompensować szkodliwe dla planety działania.

Ruchy tego rodzaju oraz zmiana nazwy na Voltswagen to najprawdopodobniej próba naprawienia szkód wizerunkowych, jakie w USA spowodowała afera dieselgate. Była ona związana z procederem koncernu, w ramach którego samochody wyposażane były w specjalne oprogramowanie manipulujące wynikami pomiarów emisji z układu wydechowego. Działania te spowodowały reperkusje prawne i finansowe ze strony organów państwowych, jak i liczne pozwy od osób prywatnych. Sytuacja w znaczący sposób wpłynęła również na wizerunek marki oraz jej wyniki sprzedażowe w USA.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej