Vaporum - steampunkowy dungeon crawler zadebiutuje 28 września
Zlokalizowany w Bratysławie zespół Fatbot Games ogłosił, że 28 września zadebiutuje Vaporum. Będzie to steampunkowy dungeon crawler, zainspirowany seriami Legend of Grimrock, Dungeon Master i Eye of the Beholder.
- Deweloper gry: Fatbot Games
- Wydawca: Fatbot Games
- Gatunek: RPG
- Platforma: PC
- Data premiery: 28 września 2017 r.
Słowackie studio Fatbot Games poinformowało, że jego debiutancka produkcja, czyli steampunkowe RPG Vaporum, trafi do sprzedaży 28 września tego roku. W planach jest wyłącznie wersja pecetowa.
W trakcie kampanii pokierujemy drużyną bohaterów uwięzionych na tajemniczej wyspie, w której centrum stoi gigantyczna mechaniczna wieża. Podczas zabawy spróbujemy dotrzeć na jej ostatnie piętro. Produkcja zaoferuje bogate tło fabularne, opowiadane głównie za pomocą dzienników i listów, ale całość zostanie zaprojektowana tak, aby spokojnie dało się to zignorować ten aspekt gry i skoncentrować wyłącznie na rozgrywce.
Grę można w uproszczeniu opisać jako „steampunkowe Legend of Grimrock”. Gra czerpie więc z klasycznych dungeon crawlerów pokroju seriic Dungeon Master i Eye of the Beholder, ale sprawdzone rozwiązania zaprezentuje w odpowiednio unowocześnionej formule. Dostaniemy widok pierwszoosobowy, skokowy system poruszania się oraz opcję obracania się wyłącznie o 90 stopni. Natomiast walka rozgrywana ma być w czasie rzeczywistym. Przeciwnicy dzielić się będą na wiele różnych typów i każdy z nich posiadać ma konkretne mocne oraz słabe strony. Podobnie rozwiązana zostanie kwestia uzbrojenia, przez co właściwe dobieranie ekwipunku pod przeciwników ma być kluczem do zwycięstw.
Zabawę urozmaicą liczne zagadki logiczne. Ponadto nie zabraknie systemu rozwoju, ale zamiast ulepszać statystyki postaci będziemy inwestowali w zwiększanie możliwości bojowych pancerzy wspomaganych noszonych przez członków drużyny. Zgodnie ze steampunkowymi realiami, w Vaporum nie uświadczymy żadnej magii. Otrzymamy za to dostęp do bogatego wyboru różnorodnych gadżetów. Zamontujemy je w kombinezonie, a ich aktywacja ma zużywać jego zapasy energetyczne.