autor: Amadeusz Cyganek
Vanquish 2 w produkcji? Szykuje się ekskluzywny tytuł dla Xboksa One
Vanquish to jeden z najbardziej efektownych shooterów na konsole poprzedniej generacji, który jednak nie osiągnął zbyt dobrych wyników finansowych. Wiele wskazuje jednak na to, że mimo umiarkowanego sukcesu tego tytułu, trwają prace nad jego kontynuacją.
Vanquish to bez wątpienia jedna z bardziej udanych produkcji studia PlatinumGames, czyli ekipy odpowiedzialnej za stworzenie kapitalnej Bayonetty czy Nier: Automata. Wydana w 2010 roku gra zebrała naprawdę dobre oceny (średnia not w serwisie Metacritic to 78/100), ale przeciętna sprzedaż tego tytułu sprawiła, że marka na jakiś czas wypadła z obiegu. Niespodziewanie w maju 2017 roku do oferty Steama trafił pecetowy port tej produkcji, który spotkał się ze znakomitym przyjęciem mimo siedmiu lat na karku. Wygląda jednak na to, że była to tylko przygrywka do kolejnego dużego ogłoszenia, jeśli chodzi o przyszłość tej marki.
Wedle nieoficjalnych informacji, pochodzących od dziennikarza Marcusa Sellarsa, w produkcji znajduje się Vanquish 2, czyli bezpośrednia kontynuacja tej rdzennie konsolowej strzelaniny. Co ciekawe, ma to być tytuł ekskluzywny dla posiadaczy konsoli Xbox One. Wiadomo, że produkcją sequela z pewnością nie zajmie się PlatinumGames – prawa do marki zostały bowiem pod skrzydłami SEGI, z którą ten deweloper nie współpracuje od 2013 roku. Wątpliwe jest także to, że sequelem zajmie się duchowy ojciec tego tytułu - Shinji Mikami - były szef PlatinumGames, który po odejściu założył studio Tango Gameworks (odpowiedzialne za serię The Evil Within) współpracujące z Bethesdą.
Oczywiście żadna z tych rewelacji nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona – nie da się ukryć, że powrót tej mocno zakurzonej marki byłby dość zaskakującym posunięciem. Ten ruch pokazuje jednak, że gigant z Redmond stara się realizować swoją strategię oferowania większej liczby ekskluzywnych tytułów, a Vanquish 2 może być jedną z ciekawszych kart w talii dzierżonej przez producenta konsoli Xbox One.