autor: Krzysztof Rudek
Vanguard – drzewo Assault Specialist
Krótki poradnik dotyczący drzewa przygotowanego dla fanów PVP.
Drzewo Assault Specialist jest przeznaczone do gry w PvP i jest wspólne dla obu specjalizacji Troopera. Vanguardem w tej specjalizacji gra się oczywiście podobnie jak Commando.
Podstawową różnicą jest to, że Vanguard w wersji Assault Specialist ma większą przeżywalność niż Komandos, ale kosztem mniejszych obrażeń. Dzięki defensive cooldownom ma większą szansę na wytrzymanie dłużej niż zarzucony przez niego DoT-ami przeciwnik.
Podobnie jak w przypadku Commando podstawowym celem na początku walki jest podpalenie przeciwnika i nałożenie, a następnie utrzymanie na nim DOT-ów. Gdy już Plasma Cell zaskoczy, to oprócz DoT-ów używamy High Impact Bolt, który w tym drzewie jest wyjątkowo bolesny i skutecznie użyty może przesądzić o zwycięstwie.
Warto pomyśleć o zastosowaniu w walce umiejętności znajdujących się wyłącznie w asortymencie Vanguarda, takich jak Harpoon, Riot Strike i Explosive Surge. Przyciąganie lżej opancerzonych healerów wroga, kombinacja DoT-ów, interruptującego Riot Strike i Ion Pulse wraz z Shockstrike powinna nieźle namieszać we wrogich szeregach.
Nie należy też zapominać o Assault Plastique. Podobnie jak w przypadku Commando, Vanguardowi również przyda się ta umiejętność, jako nuke usuwający osłabionych przeciwników.
Od strony defensywnej jest nieco lepiej niż w przypadku Commando. Poza Reactive Shield i Adrenaline Rush mamy także możliwość przełączenia się w krytycznej sytuacji na amunicję typu Ion Cell i dzięki jej defensywnym bonusom możemy uciec lub przebić się do swoich.
Jeżeli zdecydujemy się spróbować tego buildu w PvE, to podobnie jak w przypadku Commando powinniśmy wesprzeć się pomocą Elary Dorne. Walka z trudniejszymi przeciwnikami wymaga sporo pracy, ale większa przeżywalność i Ion Cell powinny nam pomóc nawet w najtrudniejszych bitwach.
Najważniejsze umiejętności
Plasma Bolt – amunicja dedykowana dla Assault Specialist, ma szansę nałożyć DoT-a podpalającego przeciwnika.
High Impact Bolt – potężny ofensywny strzał, który po odpowiednim wydaniu punktów w drzewie ignoruje 30% pancerza i zwraca 2 jednostki amunicji.
Incendiary Round – pocisk zapalający, nakładający dość mocnego zapalającego DoT-a.
Assault Plastique – umiejętność ze szczytu drzewka, potężny nuke odrzucający przeciwnika i będący mocniejszą wersją Sticky Grenade.
Drzewo Assault Specialist
Pierwszy poziom:
Target Lock (3 pkt.) – zwiększa celność ataków dystansowych i technik o 1%/pkt.
Weapon Calibrations (2 pkt.) – zwiększa Alacrity o 2%/pkt.
Integrated Cardio Package (3 pkt.) – zwiększa Endurance o 1%/pkt.
Drugi poziom:
Superheated Plasma (3 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane przez Plasma Cell o 10%/pkt i szansę na to, że zostanie włączony o 2%/pkt.
Sweltering Heat (2 pkt.) – Plasma Cell ma 50%/pkt szansy, aby zredukować prędkość poruszania się celu o 50% przez 2 s.
Parallatic Combat Stims (2 pkt.) – mamy 50%/pkt szansy, aby odzyskać 1 jednostkę amunicji, gdy jesteśmy pod wpływem efektów ograniczających ruch.
Trzeci poziom:
Degauss (2 pkt.) – gdy Reactive Shield jest aktywowany, ma 50%/pkt szansy, aby usunąć wszelkie efekty ograniczające ruch.
High Friction Bolts (2 pkt.) – High Impact Bolt ignoruje 15%/pkt pancerza przeciwnika. Dodatkowo, gdy High Impact Bolt trafi płonący cel, jest 50%/pkt szansy, aby dodać 1 jednostkę amunicji i odświeżyć czas trwania efektu spalania Plasma Cell.
Incendiary Round (1 pkt) – wystrzeliwuje rakietę eksplodującą przy kontakcie z przeciwnikiem. Pocisk zapala cel i zadaje mu obrażenia typu elemental.
Nightvison Scope (2 pkt.) – zwiększa wykrywanie ukrytych przeciwników o 1/pkt, skuteczność obrony o 1%/pkt i redukuje cooldown Stealth Scan o 2,5 s/pkt.
Czwarty poziom:
Rapid Recharge (2 pkt.) – redukuje cooldown Recharge Cells o 15 s/pkt.
Ionic Accelerator (3 pkt.) – Charged Bolts ma 10%/pkt szansy, a Full Auto 20%/pkt szansy, aby wyzerować cooldown High Impact Bolt i sprawić, że następny High Impact Bolt będzie darmowy.
Piąty poziom:
Reflexive Shield (2 pkt.) – gdy otrzymujemy obrażenia, mamy 50%/pkt szansy, aby zredukować cooldown Reactive Shield o 1,5 s/pkt. Efekt nie może pojawić się częściej niż raz na 1,5 s.
Rain of Fire (3 pkt.) – Charged Bolts, Hammer Shot, Full Impact Bolt, Full Auto i Hail of Bolts zadają 3%/pkt więcej obrażeń płonącym przeciwnikom.
Assault Trooper (2 pkt.) – zwiększa bonus obrażeń krytycznych Plasma Cell, High Impact Bolt, Incendiary Round i Assault Plastique o 15%/pkt.
Szósty poziom:
Adrenaline Fueled (2 pkt.) – trafienia krytyczne mają 50%/pkt szansy, aby zredukować cooldown Adrenaline Rush i Reserve Powercell o 3 s/pkt. Efekt nie może pojawić się częściej niż raz na 1,5 s.
Burnout (3 pkt.) – zwiększa szansę na trafienie krytyczne umiejętnościami o 1%/pkt i zwiększa obrażenia typu elemental zadawane przez DoT-y o 10% celom, które mają poniżej 30% punktów życia.
Siódmy poziom:
Assault Plastique (1 pkt) – postać rzuca kostkę plastiku, która przyczepia się do celu i wybucha po kilku sekundach. Standardowi i słabi przeciwnicy wchodzą w stan paniki, gdy ładunek jest aktywny. Eksplozja zadaje obrażenia kinetyczne. Standardowi i słabi przeciwnicy są odrzuceni falą uderzeniową. Umiejętność dzieli 15-sekundowy cooldown ze Sticky Grenade.